Opel Karl - tania broń na miejską dżunglę
Założenie samochodu miejskiego jest proste: tanie, małe, funkcjonalne, oszczędne. Jeśli do tego będzie przyzwoicie wyglądało, sukces prawie murowany. Opel postanowił skorzystać z tej recepty i stworzył model Karl.
Opel Karl, znany również na niektórych rynkach pod nazwą Vauxhall Viva zadebiutował na 85. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie i co prawda nie wzbudził wielkiego zainteresowania, ale zapewne spodobał się tym, którzy zamierzają kupić auto do miasta. Oczywiście w tym przypadku emocje i przyjemność z prowadzenia schodzą na dość odległy plan, ale nikomu to nie przeszkadza.
Opel Karl zajmie pozycję na samym dole oferty, pod Corsą i Adamem z cennikiem około 10 tysięcy euro, więc po przeliczeniach na polskim rynku powinno to być mniej więcej 39 tysięcy złotych. Konkurencją będzie między innymi Fiat Panda, Kia Picanto, VW up! czy też Hyundai i10. Auto mierzy 3680 mm długości (Adam - 3700 mm), choć producent zapewnia, że we wnętrzu znajdziemy wystarczająco miejsca dla 5 osób. Waga na poziomie około 900 kilogramów z pewnością sprawi, że silnik 1.0 o mocy 75 KM będzie wystarczającym rozwiązaniem.