Opel Crossland X także z fabrycznym LPG
Opel, wzorem niektórych innych swoich modeli, również w kompaktowym crossoverze wprowadza do cenników wersję napędzaną LPG. Crossland X w takim wariancie silnikowym będzie kosztował od 69 300 zł.
Wraz z nową odmianą Crosslanda X rodzina Opla z silnikiem LPG obejmuje obecnie już siedem modeli, od małego Adama po Zafirę. Miejski crossover jest jednak pierwszym modelem w wersji zasilanej LPG, w którym zastosowano innowacyjny elektroniczny multizawór. Poprawia on kulturę pracy układu przy kończącym się zapasie gazu w porównaniu z konwencjonalnymi instalacjami LPG.
Crossland X jako jedyny w stawce modeli Opla LPG oferowany jest z 1,2-litrowym silnikiem, podczas gdy pozostałe modele mają pod maską silnik 1.4 bądź 1.4 Turbo. Trzycylindrowa jednostka 1.2 LPG generuje 81 KM, a średnie zużycie gazu (wg cyklu NEDC) wynosi 8,4 l/100 km w cyklu miejskim, 6,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Z kolei zużycie benzyny tej samej wersji wynosi odpowiednio 6,8, 4,5 i 5,4 l/100 km. Przy takich wynikach zasięg auta przy obu pełnych zbiornikach wynosi nawet 1300 km. Jednostka napędowa współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną.
Jak zapewnia Opel, dzięki zastosowaniu utwardzonych zaworów i gniazd zaworowych silnik charakteryzuje się zwiększoną wytrzymałością. Elektroniczny multizawór jest połączony z czujnikiem optycznym w zbiorniku LPG, co zapewnia bardziej precyzyjny pomiar ilości paliwa i większą kulturę pracy układu w czasie jazdy na rezerwie w porównaniu z tradycyjnymi instalacjami LPG.
36‑litrowy zbiornik gazu jest umieszczony we wnęce koła zapasowego, a więc nie ogranicza przestrzeni bagażowej. Jazda na LPG jest sygnalizowana kontrolką w zestawie wskaźników Crosslanda X, która gaśnie, gdy samochód przełącza się na benzynę. Kierowca ma do dyspozycji zasięg auta zarówno na benzynie, jak i w trybie LPG.
Ceny Opla Crossland X z silnikiem LPG i w "środkowej" wersji wyposażeniowej Enjoy startują od kwoty 69 300 zł. To o 5 tys. zł więcej od tego samego wariantu silnikowego, ale dostosowanego wyłącznie do zasilania benzyną.