Opel Corsa już po oficjalnej prezentacji
Po kilku zapowiedziach i licznych plotkach Opel wreszcie zaprezentował najnowszą Corsę, która ma być konkurentem dla Forda Fiesty. Które auto wyjdzie z tej batalii zwycięsko i zdobędzie większą liczbę zamówień?
O tym przekonamy się zapewne za jakiś czas, gdyż oficjalna premiera nowej Corsy odbędzie się na Salonie Samochodowym w Paryżu. Na szczęście już teraz możemy sprawdzić, co oferuje to małe i sympatyczne autko. Zdaniem GM jest to zupełnie nowe auto, które różni się od poprzednika zarówno pod względem wyglądu zewnętrznego, stylistyki wnętrza, jak i oferty silnikowej.
Jeśli chodzi o aspekty wizualne, tak jak wiele osób przewidywało, mamy mnóstwo nawiązań do mniejszego Opla Adama, z drugiej zaś strony widzimy sporo podobieństw do obecnie oferowanej Astry. Na bocznych panelach mamy kilka przetłoczeń, przednie światła mają ciekawe przełamanie, z tyłu zaś widzimy spokojne i płynne linie. Czy Opel Corsa może się podobać?
Wymiarami nowy model praktycznie nie różni się od poprzednika, gdyż bazuje na tej samej platformie podłogowej. Zwiększyła się długość o skromne 3 mm, ale przestrzeń we wnętrzu powinna pozostać bez zmian. Pojemność bagażnika to 285 litrów. Jeśli chodzi o stylistykę wnętrza, tu zmiany są znaczne. Deska rozdzielcza jest bardzo nowoczesna, mamy liczne przetłoczenia, zaś zegary zamontowano w efektownej tubie.
Na konsoli centralnej w większości wariantów wyposażenia znajdziemy system Intellilink współpracujący z 7-calowym ekranem dotykowym. Oprócz tego w wyposażeniu znajdziemy podgrzewane przednie fotele, kierownicę oraz przednią szybę, podświetlenie otoczenia, panoramiczne okno dachowe etc. Mamy również reflektory bi-ksenonowe, kamerę wsteczną oraz systemy Side Blindspot Alert, High Beam Assist, Lane Departure Warning itp.
Sporo nowości mamy także pod maską. Wyląduje tam między innymi 1-litrowy 3-cylindrowy silnik EcoTec z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik w zależności od wersji wygeneruje 90 lub 115 KM oraz taki sam moment obrotowy rzędu 170 Nm przy 1800 obr./min. Oprócz tego w ofercie znajdziemy odświeżony silnik 1.2 o mocy 69 KM, wolnossący 1.4 o mocy 89 KM oraz turbodoładowany 1.4 o mocy 99 KM. Mamy również przedstawiciela silników Diesla - 1.3 CDTI o mocy 74 lub 94 KM.