Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX - oszczędny maluch
Trzeba przyznać, że Opel bardzo stara się, aby jego silniki Diesla były wzorem do naśladowania. O ile opinie na temat jednostek napędowych tego producenta są podzielone, jedno jest z pewnością niepodważalne (przynajmniej w teorii i na papierze) - najnowsza jednostka 1.3 CDTI ecoFlex jest bardzo oszczędna.
Nowy Opel Corsa z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX to najoszczędniejsze auto z jednostką Diesla w historii producenta. Otóż Corsa najnowszej generacji z trzydrzwiowym nadwoziem i wspomnianym silnikiem jest w stanie przejechać 100 kilometrów zadowalając się jedynie 3,3-litrami paliwa emitując jednocześnie do atmosfery zaledwie 88 g/km CO2.
W porównaniu do modelu z 2011 roku poprawa jest niewielka, ale zawsze godna odnotowania - 0,2 l/100km. W przypadku bardziej praktycznego modelu pięciodrzwiowego, zużycie paliwa również jest przyjemne dla kieszeni kierowcy - 3,4 l/100km. Emisja CO2 w tym przypadku wzrasta zaledwie o 1 gram do wartości 89 g/km.
"W zaledwie pięć lat od wprowadzenia pierwszej Corsy z silnikiem ecoFLEX do dziś, byliśmy w stanie zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 o 26 procent równocześnie zwiększając wydajność i osiągi również o 26 procent." - powiedział Mike Ableson, wiceprezes oddziału inżynierów w Oplu. A jak to wszystko osiągnięto?
Zmiany, jakie zaszły w 1,3-litrowym silniku to przede wszystkim modyfikacje pompy oleju, która dba tylko o niezbędne ciśnienie oleju redukując jednocześnie zapotrzebowanie na energię potrzebną do działania. Oprócz tego zastosowano specjalny olej przekładniowy o niskiej lepkości oraz przeprogramowano jednostkę sterującą silnikiem.
Wynikiem tych wszystkich modyfikacji jest 1,3-litrowy silnik ecoFLEX, który generuje obecnie moc 95 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm osiągalny w zasięgu 1750-3250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 177 km/h.
Źródło: Carscoop