Opel Astra GTC - sport dla oszczędnych
Stwierdzenie "sport dla oszczędnych" pojawia się coraz częściej w odniesieniu do modeli ze sportowym wyglądem i aspiracjami, ale oszczędnym i nie zawsze mocnym silnikiem. Przedstawicielem takiej grupy aut jest z pewnością model Opel Astra GTC, który prezentuje się dynamicznie, ale takim z pewnością nie jest.
Oczywiście zależy co kto rozumie przez słowo dynamiczny, bo jeśli dynamicznym jest auto przyspieszające w czasie ponad 10 sekund od 0 do 100 km/h, to Opla Astrę GTC do dynamicznych można zaliczyć. Tak czy inaczej zacznijmy od początku, a konkretniej od silnika. Producent informuje, że od teraz sportowa Astra może być wyposażona w nowy silnik 1.6 CDTI o mocy 136 KM z momentem obrotowym 320 Nm. Jak wiadomo, nowy silnik zastąpi w ofercie jednostkę 1.7 CDTI. Ot taki subtelny downsizing.
Zdaniem producenta nowość spali średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co jest świetnym wynikiem, a raczej obietnicą. Opel Astra GTC rozpędza się od 0 km/h do 100 km/h w 10,2 s, od 80 km/h do 120 km/h na piątym biegu w 8,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 198 km/h. Nowy silnik 1.6 CDTI jest standardowo wyposażony w funkcję Start/Stop wraz z systemem odzyskiwania energii hamowania, napęd trafia naturalnie na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej.
"Opel odnowił rodzinę silników modelu Astra GTC w bardzo krótkim czasie. Szeroka gama składa się teraz z najsilniejszej jednostki w wersji OPC o mocy 206 kW/280 KM, bardzo silnego diesla 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, mocnego silnika 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 125 kW/170 KM i 147 kW/200 KM, a także supercichego silnika 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM."
Cena nowej wersji modelu Opel Astra GTC z silnikiem 1.6 CDTI startuje od poziomu 85 750 złotych.