Odświeżony Volvo XC90 trafia na rynek USA
Kolejny rok modelowy - kolejny delikatny facelifting. Volvo postanowiło nieco odświeżyć SUV-a XC90, dzięki czemu bez wyrzutów sumienia może powiedzieć, że jest to auto na rok modelowy 2013. Niestety na horyzoncie nie widać następcy.
Zdaniem producenta, model XC90 na rok modelowy 2013 został (to ich stwierdzenie, nie nasze) "rozkosznie odświeżony". Nie mamy pojęcia co Volvo miało na myśli, ale taki marketing chyba nie przyniesie im spektakularnych sukcesów.
Ostatni większy facelifting modelu miał miejsce 6 lat temu. Pojawiło się wtedy kilka poprawek stylistycznych oraz mechanicznych wraz z debiutem sześciocylindrowego silnika. Od 2006 roku minęło już sporo czasu i szczerze mówiąc Volvo mogło postarać się bardziej.
Do widocznych modyfikacji modelu XC90 na rynek w USA należą przede wszystkim lakierowane na kolor nadwozia zderzaki, nadkola i listwy progowe, jak również wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy.
Bazowa wersja XC90 z silnikiem 3,2-litra otrzymuje dodatkowo srebrną nakładkę na przedni zderzak, chromowaną listwę z tyłu, nakładki na lusterka oraz 18-calowe felgi aluminiowe o nazwie Thalia. Wewnątrz 7-osobowej kabiny znajdziemy srebrne akcenty, białe podświetlenie deski rozdzielczej oraz skórzane dodatki.
Od teraz wszystkie warianty XC90 otrzymują w standardzie czujnik deszczu oraz wycieraczki tylnej szyby i świateł. Warianty Premier Plus oraz Platinum otrzymują również skórzane fotele, drewniane wstawki oraz nowe obicia kierownicy i gałki zmiany biegów.
Sportowa odmiana XC90 R-Design otrzymuje dodatkowo duże, 19-calowe felgi o nazwie Ixion oraz dodatki we wnętrzu. Najtańsza wersja modelu XC90 z silnikiem 3,2-litra kosztuje 39 500 dolarów, najdroższa zaś, XC90 w wariancie R-Design Platinum to koszt 45 400 dolarów.