Odświeżony Volkswagen Sharan zmierza do Genewy
Wydaje się, że tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie będzie obfitował w różnego rodzaju premiery. Niektóre przełomowe, zaskakujące, inne nieco spokojniejsze i przewidywalne. Do tej drugiej grupy zalicza się z pewnością odświeżony Volkswagen Sharan. Sprawdźmy, co się zmieniło.
Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, prawdę mówiąc nie bardzo jest o czym pisać, gdyż modyfikacje są kosmetyczne i ograniczają się do nowych świateł LED z tyłu czy też nowych wzorów felg m.in. odmiany Jakarta. Mamy również kilka różnych kolorów nadwozia tj. Crimson Red Metallic czy też Hudson Bay Blue Metallic. Nieco więcej nowości mamy we wnętrzu, o czym mówi sam producent w swojej informacji prasowej:
"Jeszcze bardziej dopracowano wnętrze; deskę rozdzielczą oraz elementy dekoracyjne drzwi może teraz zdobić jedna z trzech nowych aplikacji – „Platinum Silver” (wersja wyposażenia „Trendline”), „Piano Black” („Highline”) lub „Mirror Oak” (wyposażenie opcjonalne do wersji „Comfortline” i „Highline”). Zmodyfikowane kolumny kierownicy oraz funkcja masażu jako opcja dla regulowanych 12-stopniowo foteli, poprawiają ergonomię wnętrza. Sharana można ponadto zamówić z wysokiej jakości skórzaną tapicerką „Vienna”, wyróżniającą się ekskluzywną strukturą."
O wiele bardziej istotne zmiany zaszły tam, gdzie tego nie widać. Chodzi o dodatkowe systemy zarówno wpływające na bezpieczeństwo, jak i komfort. Zdaniem producenta, niektóre dodatki są niespotykane w tym segmencie. O czym mowa? W seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi system automatycznego hamowania po kolizji, natomiast w opcji znajdziemy system Front Assist monitorujący otoczenie wokół samochodu i ostrzegający kierowcę, gdy jego pojazd za bardzo zbliży się do auta jadącego z przodu.
Jest także funkcja awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking), będąca częścią systemu Front Assist, która aktywuje automatycznie pełne hamowanie samochodu, jeśli ten porusza się z prędkością do 30 km/h i grozi mu kolizja. Nowością jest także aktywny tempomat z systemem automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu (ACC). Elektryczny hamulec postojowy ma teraz, także w samochodach z mechaniczną skrzynią biegów, seryjną funkcję Auto-Hold, zapobiegającą toczeniu się pojazdu podczas ruszania lub postoju.
Komfort poruszania się po mieście poprawi trzecia generacja systemu wspomagającego parkowanie Park Assist, system Blind Spot oraz Rear Traffic Alert, czyli system informujący podczas manewrowania na wstecznym biegu o samochodach nadjeżdżających z boku.
Jak widać jest tego dość dużo, a jeszcze więcej znajduje się na liście wyposażenia dodatkowego. A co znajdziemy pod maską?Całkowicie odnowiono gamę dynamicznych i oszczędnych silników benzynowych (TSI) oraz wysokoprężnych (TDI). Wszystkie jednostki napędowe, wyposażone są w bezpośredni wtrysk oraz w turbosprężarkę, oszczędzają do 15% paliwa i spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Dwa nowe silniki TSI uzyskują moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM, moc najmocniejszego silnika benzynowego wzrosła o 15 kW/20 KM. Nowe jednostki TDI są dostępne w trzech wariantach mocy: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM (wzrost o 10 KM) i 135 kW/184 KM (wzrost o 7 KM). Za wyjątkiem najmniejszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), umożliwiającą korzystanie z funkcji tzw. żeglowania (pozwala oszczędzać paliwo, po zdjęciu nogi z gazu silnik zostaje odłączony).
W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia DSG znajduje się w wyposażeniu seryjnym. Jednostka TDI o mocy 150 KM może być połączona z napędem na cztery koła 4MOTION.
A jak Wam podoba się odświeżony Volkswagen Sharan?