Odświeżony Volkswagen Polo oficjalnie zaprezentowany
Volkswagen opublikował zdjęcia oraz dokładne informacje na temat odświeżonego modelu Polo. Oprócz kilku zmian w stylistyce auto doczekało się również modyfikacji pod maską.
Volkswagen Polo doczekał się dość wyraźnej kuracji odświeżającej, choć na rewolucję nie mamy co liczyć. Nowy model zadebiutuje co prawda dopiero w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie, ale już teraz możemy sprawdzić, co się zmieniło i na co warto zwrócić uwagę. Stylistycznej rewolucji nie ma, ale o kilku zmianach wypada napisać.
W przedniej części możemy zobaczyć lekko przeprojektowany zderzak oraz grill z poprzecznymi listwami. Światła pozostały takie same, ale w wyższych wersjach wyposażenia producent oferuje światła wykonane w technologii LED. W tylnej części również zmian niewiele - lekko zmieniony zderzak z większym wycięciem na tablicę rejestracyjną oraz nowe klosze lamp ze zmienioną grafiką.
O wiele ciekawsze zmiany znajdziemy pod maską. Volkswagen postanowił zaprezentować nowy trzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,4-litra w trzech wariantach o mocy 74, 89 oraz 104 KM. Jeden silnik w trzech wersjach zastąpi oferowane do tej pory jednostki, a konkretniej motor o pojemności 1,2-litra oraz czterocylindrową jednostkę 1,6-litra o mocy 90 i 105 KM.
Najsłabsza jednostka w Polo TDI BlueMotion o mocy 75 KM oraz 210 Nm momentu obrotowego zdaniem producenta zużywa średnio 3,2 l/100km. Nieco mocniejsza generująca 90 KM ma zużyć niewiele więcej, gdyż 3,4 l/100km, a to zdaniem Volkswagena jest o 21 procent mniej, niż w poprzednim silniku 1,6-litra. Co ciekawe, nie są to jedyne nowości w ofercie silnikowej modelu Volkswagen Polo.
Nowością będzie również 1,0-litrowy trzycylindrowy i turbodoładowany silnik o mocy 90 KM w Volkswagenie Polo TSI BlueMotion ma zużywać 4,1 l/100km. Poprawiono również bazową trzycylindrową jednostkę 1,2-litra o mocy 60 KM, która dzięki systemowi rekuperacji energii oraz Start/Stop jest o 21 procent bardziej oszczędny, niż starsza wersja. Mocniejszy wariant dostał dodatkowe 5 KM i generuje teraz 75 KM.
Wzmocniono także silnik w modelu Volkswagen Polo GT, który teraz posiada 150 KM krzesanych z czterocylindrowej jednostki o pojemności 1,4-litra z systemem odłączania cylindrów. Topowy wariant Polo GTI, który napędzany jest tym samym silnikiem generuje teraz ponad 190 KM. W zależności od wersji nowe Polo może być wyposażone w 5- lub 6-biegową skrzynię manualną, jak również automatyczną przekładnie DSG.
W środku znajdziemy nową trójramienną kierownicę, zmieniony układ i grafikę zegarów, zmodyfikowaną konsolę centralną oraz dotykowy ekran o przekątnej 5 lub 6,5 cala. Jeśli chodzi o system bezpieczeństwa, nowością w tym wariancie jest system hamowania przed-kolizyjnego, miejski hamulec awaryjny oraz adaptacyjny tempomat. Volkswagen Polo trafi do sprzedaży zaraz po zakończeniu Salonu Samochodowego w Genewie.