Odświeżony Renault Espace, czyli jeszcze więcej nowoczesnej technologii
Cztery lata po premierze obecnej, piątej generacji Renault Espace, wraz z którą ten jeden z prekursorów europejskiego segmentu minivanów przeistoczył się w crossovera, przyszła pora na jego kurację odświeżającą. Zmian rewolucyjnych nie ma, ale pojawiło się kilka przydatnych elementów wyposażenia.
Stylistycznie największy osobowy model marki Renault zmienił się nieznacznie, gdyż lekko przeprojektowane zderzaki dostrzeże tylko wprawne oko, zaś najistotniejszą zmianą widoczną z zewnątrz są przeprojektowane reflektory. Po raz pierwszy w ofercie Renault mamy adaptacyjne światła wykonane w technologii LED Matrix Vision, które zapewniają lepsze oświetlenie drogi – są mocniejsze o 50%, a ich zasięg przekracza 200 m. Co równie ważne, minimalizują one ryzyko oślepienia innych uczestników ruchu drogowego.
Ponadto odświeżone Espace będzie dostępne z nowym czerwonym lakierem (Vintage Red) oraz nowymi wzorami obręczy kół.
Wewnątrz Renault Espace po liftingu mamy nowy ekosystem Easy Connect, który wprowadza ten model na wyższy poziom mobilności w sieci. Brzmi poważnie, a w rzeczywistości oznacza m.in. nowy system multimedialny z pionowym ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala oraz nowy, cyfrowy panel z instrumentami o przekątnej 10,2 cala, którego grafikę kierowca może ustawiać zgodnie ze swoimi upodobaniami. Na wyposażeniu auta znajdziemy również nowy wyświetlacz HUD.
Kolejną nowinką technologiczną jest możliwość nawiązania połączenia samochodu z naszym smartfonem poprzez aplikację MyRenault, która pozwala na zdalne wykonanie niektórych czynności (m.in. otwarcie drzwi oraz zapalenie świateł).
Do tego nieznacznie przeprojektowano także konsolę środkową, zmieniając np. położenie uchwytów na napoje.
Za lepsze właściwości jezdne poliftingowego Espace odpowiadać ma system Multi-Sense, połączony z układem czterech kół skrętnych 4Control (do prędkości 50 km/h tylne koła skręcają się w przeciwnym kierunku niż przednie, a powyżej tej prędkości w tym samym kierunku) oraz adaptacyjnymi amortyzatorami ze zmiennymi siłami tłumienia nierówności.
Dostępne systemy wspomagające kierowcę, tj. np. asystent utrzymania pasa ruchu, wprowadzają tego crossovera na drugi stopień jazdy autonomicznej.
Do sprzedaży Renault Espace po liftingu trafi wiosną przyszłego roku. Bez zmian pozostanie gama dostępnych silników, w której znajdziemy 1,8-litrowy silnik benzynowy i dwulitrowego diesla w dwóch wariantach mocy.