Odświeżony Opel Insignia nasycony zaawansowaną technologią
Opel postanowił nie czekać do marcowej wystawy w Genewie, ale już w styczniu na targach w Brukseli zaprezentuje odświeżoną wersję Insignii. Flagowy model niemieckiej marki będzie miał nieco zmienioną stylistykę oraz nowe systemy z zakresu bezpieczeństwa jazdy.
Zmiany stylistyczne to przede wszystkim szersza atrapa chłodnicy z wyraźniejszym żebrowaniem, sięgająca prawie diodowych świateł, które teraz znajdują się w dolnej części reflektorów, a nie jak dotychczas w górnej. Modyfikacji uległy także wloty powietrza zintegrowane ze światłami przeciwmgłowymi. W tylnej części wersji sedan (Grand Sport) pojawią się takie same jak w kombi (Sports Tourer) dwie podłużne szczeliny w miejsce okrągłych końcówek układu wydechowego.
Opel nie zaprezentował zdjęć z wnętrza odświeżonej Insignii, w którym motywem przewodnim mają być wąskie, poziomie linie. Eleganckie wykończenie zapewnić mają natomiast chromowane akcenty. Odświeżony został m.in. interfejs nawigacji z nowymi symbolami oraz panel ze wskaźnikami.
Reflektory pikselowe IntelliLux LED
Opel Insignia po faceliftingu będzie oferowany wyłącznie z LED-owymi światłami. Poza standardowymi LED-ami dostępne będą także nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, które składają z aż 168 elementów diodowych, a nie jak dotychczas z 32. Nowe reflektory reagują na panujące warunki drogowe szybciej, niedostrzegalnie i z większą precyzją. Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące – jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, jednak kierowcy aut nadjeżdżających z naprzeciwka oraz poprzedzających nie będą oślepiani, gdyż pojazdy te są niejako „wycinane” z tego obszaru.
Zasięg i kierunek światła ulegają zmianie w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu.
Nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED mają też znacznie większą moc. 84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania oraz z umieszczonymi poniżej światłami LED do jazdy dziennej.
Nowoczesne systemy wspomagania
Opel Insignia po raz pierwszy został wyposażony w cyfrową kamerę cofania, a czujniki cofania będą także wykrywać inne pojazdy znajdujące się za Insignią w promieniu 90 stopni i w odległości do 20 m. Na wyposażeniu jest także alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz head‑up.
Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadać będą ponadto asystent pasa ruchu, system ostrzegający o obecności innego auta w tzw. martwym polu, adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania, system rozpoznawania znaków drogowych oraz zaawansowany asystent parkowania.
Opel zapowiada, że odświeżona Insignia będzie oszczędniejsza dzięki zupełnie nowej gamie bardzo wydajnych silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Niestety, nie znamy na razie żadnych szczegółów dotyczących jednostek napędowych. Oficjalnia premiera poliftingowej Insignii będzie miała miejsce 10 stycznia na salonie samochodowych w Brukseli i wówczas zapewne poznamy więcej informacji technicznych o flagowym Oplu.