Odświeżony Nissan X-Trail podczas finału Ligi Mistrzów
W cieniu wczorajszego finału Ligi Mistrzów w Cardiff, pomiędzy Realem Madryt a Juventusem Turyn, odbyła się prezentacja zmodernizowanej wersji X-Traila, największego SUV-a Nissana na europejskim rynku.
Nissan, jako oficjalny sponsor najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich nie tylko na europejskim kontynencie, postanowił wykorzystać to święto piłkarskie do pierwszej oficjalnej prezentacji odświeżonej odmiany Nissana X-Trail.
Podobnie jak jego amerykański odpowiednik, Nissan Rogue, również X-Trail otrzymał zmodyfikowaną przednią część nadwozia. Mamy więc większą atrapę chłodnicy, większe logo, ostrzejsze światła z LED-ami do jazdy dziennej oraz zmienione kształty świateł przeciwmgielnych.
Na wyposażeniu X-Traila pojawi się elektrycznie otwierana klapa bagażnika, uruchamiana ruchem nogi pod tylnym zderzakiem, do tego adaptacyjne światła LED-owe oraz nowy kształt 18-calowych felg. Do wyboru będą cztery nowe kolory nadwozia - Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic i Dark Brown Pearl.
Najważniejszą nowością będzie jednak, dostępny od przyszłego roku, system autonomicznej jazdy ProPilot. Podczas jazdy w korku ale również ze stałą prędkością na autostradzie przejmie on od kierowy kierowanie autem, przyspieszanie oraz hamowanie. Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadać będzie także układ automatycznego hamowania (Intelligent Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych oraz system ostrzegający przed innymi pojazdami podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.
Modyfikacje wewnątrz pojazdu pozwoliły zwiększyć ilość miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń oraz pojemność bagażnika w układzie pięciomiejscowym z 550 do 565 litrów. Po złożeniu wszystkich siedzeń do dyspozycji pozostaje 1996 litrów. Do wyboru jest wersja pięcio- oraz siedmiomiejscowa.
Bez zmian pozostanie gama silnikowa w zmodernizowanym X-Trailu. Do wyboru będą trzy jednostki napędowe - dwa diesle oraz jeden benzynowy. Miłośnicy ropniaków mogą wybierać spośród wersji 1,6-litrowej o mocy 130 KM i dwulitrowej o mocy 177 KM. W obu przypadkach dostępne są różne konfiguracje przekładni (6MT lub CVT) oraz napędu (na przód i 4WD). Takiego wyboru nie ma niestety w ofercie benzynowej. Tu jest dostępny jedynie silnik 1.6 o mocy 163 KM z 6-biegową przekładnią manualną i napędem na koła przedniej osi.
Poliftingowy Nissan X-Trail będzie oferowany na europejskim rynku od sierpnia br.