Odświeżony Lexus RC
Tegoroczne targi motoryzacyjne w Paryżu, które ruszają 2 października br., będą miejscem światowej premiery Lexusa RC po faceliftingu. Sportowe coupe z kraju Kwitnącej Wiśni ma przyciągać uwagę bardziej dynamiczną sylwetką nadwozia, a przyszli właściciele powinni docenić lepsze właściwości jezdne tego modelu.
Jak w przypadku większości faceliftingów zmiany stylistyczne, jakim poddany został Lexus RC, nie są zbyt rozległe. Wiele subtelnych zmian spowodowało jednak, że odświeżone coupe upodobniło się nieznacznie do modelu LC. Nowe są m.in. narożnik zderzaka czy wzór siatki wlotu powietrza. Wprawne oko dostrzeże również pionowy układ wyjątkowo małych potrójnych reflektorów LED i nowe światła pozycyjne LED w kształcie litery L. Z kolei w tylnej części pojawiły się nowe wyloty kanałów powietrza, co powinno zapewnić lepszą stabilność. Większy rozstaw kół i niżej położony środek ciężkości powinny zaś się przełożyć na lepszą przyczepność w różnych warunkach drogowych.
Nowy RC F Sport ma ten sam wzór siatki wlotu powietrza, który wyróżnia wszystkie modele Lexus F Sport. Wyposażono go także w wiele innych niestandardowych detali jak mocno wystylizowane 19-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, inspirowane wzorami stosowanymi w luksusowych flagowych sedanach LS i coupe LC. Nowy RC będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia, w tym Flare Yellow i Sky Blue, które najwyraźniej oddają dynamiczny charakter samochodu.
Nieco więcej modyfikacji znajdziemy za to wewnątrz modelu, który również zainspirowany został designem Lexusa LC – od wysokiej jakości materiałów po precyzyjny układ elementów sterujących i wskaźników. Pojawiły się np. ozdobnie szczotkowane detale na elementach sterowania systemem ogrzewania i paneli audio. Podparcia dłoni na kierownicy zostały zmienione, a na ich powierzchni dodano przeszycia. Nowy zegar analogowy (identyczny jak w LC) znajduje się wysoko na desce rozdzielczej, co już stało się charakterystycznym detalem dla sportowych coupe Lexusa. W RC F Sport dostępne będą nowe opcje wykończenia wnętrza, w tym aluminiowe elementy Naguri lub Brushed Metal. W sumie nabywcy RC otrzymają do wyboru pięć opcji.
Facelifting Lexusa RC nie był jednak tylko okresem wytężonej pracy dla projektantów. Swoje musieli również zrobić inżynierowie japońskiej marki. Usprawnienia w odświeżonym model obejmują m.in. właściwości aerodynamicznych, opon i zawieszenia (m.in. nowe amortyzatory, które zapewniają znaczną siłę tłumienia przy mniejszych prędkościach ruchów pionowych zawieszenia kół). Poprawiono również reakcję silnika oraz działanie układu kierowniczego. Jednak i w tych przypadkach wzorem, do którego dążyli inżynierowie, była koncepcja z modelu LC.
Sprzedaż odświeżonego Lexusa RC w Europie rozpocznie się pod koniec br.