Odświeżony Hyundai i40 debiutuje w Europie
W ofercie Hyundaia pojawiło się wiele nowości, w tym odświeżony model i40, który zyskał nie tylko kilka nowości jeśli chodzi o stylistykę, ale i ciekawe rozwiązania techniczne. Sprawdźmy więc, co się zmieniło.
Odświeżone wersje Hyundaia i40 w wersji sedan i kombi zyskały między innymi zmodyfikowane tylne lampy, nieco bardziej elegancki przedni grill oraz nowy przedni zderzak z wbudowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Oprócz tego potencjalni klienci będą mieli większy wybór aluminiowych felg w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Pod maską pojawi się jeden z dwóch silników zgodnych z normą Euro 6. Mowa o jednostce wysokoprężnej 1.7 w dwóch wariantach o mocy 115 KM z momentem obrotowym 280 Nm oraz 141 KM z momentem obrotowym na poziomie 340 Nm. Mocniejszy wariant będzie dostępny z nową 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Wśród nowości warto wspomnieć o systemie Advanced Traction Cornering Control (ATCC), który w zakrętach symuluje zachowanie dyferencjału o ograniczonym poślizgu na podstawie informacji z licznych czujników. Oprócz tego pojawił się system Smart High Beam (SHB) który automatycznie wyłącza długie światła, jak również system informacji o ograniczeniach prędkości.