Odświeżone Porsche Cayenne oficjalnie pokazane
Na Salonie Samochodowym w Paryżu zadebiutuje wiele nowych oraz odświeżonych modeli. Co prawda do imprezy jeszcze daleko, ale niektórzy producenci nie chcą czekać i już teraz pokazują swoje auta w sieci. Tym razem padło na Porsche Cayenne.
Porsche Cayenne, początkowo nielubiane przez fanów marki, teraz stanowi mocny filar oferty oraz znacząco podnosi słupki sprzedaży na całym świecie. Nic więc dziwnego, że niemiecka marka pieczołowicie dba o ten model. Zacznijmy od zmian wizualnych, których wbrew pozorom jest sporo, choć postronni obserwatorzy z pewnością wszystkiego nie zauważą.
Jeśli chodzi o konkrety, odświeżone Porsche Cayenne dostało przeprojektowany grill, zderzaki, światła, a nawet maskę. Na uwagę zasługują przede wszystkim cztery lewitujące punkty LED w przednich kloszach lamp w odmianach Diesel, S oraz S E-Hybrid. Topowy model Porsche Cayenne Turbo dostanie kompletne oświetlenie LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Warto zwrócić uwagę na tylne światła, które uległy sporej zmianie. Teraz klosze są nieco węższe i ładnie komponują się z przeprojektowaną klapą. We wnętrzu też jest sporo zmian, ale musimy producentowi uwierzyć na słowo, gdyż na chwilę obecną nie dysponujemy oficjalnymi zdjęciami odświeżonego wnętrza. Mówi się, że kierownica "bazuje na tej zastosowanej w modelu 918 Spyder".
Warto wspomnieć o poprawionej funkcji Start/Stop oraz lepszym odprowadzaniu ciepła. Zastosowano także system aktywny klap (Active Air Flaps), które poprawiają aerodynamikę oraz zmniejszają zużycie paliwa. No dobrze, przejdźmy wreszcie do nowej wersji, czyli S E-Hybrid. Jest to pierwsza hybryda w ofercie Cayenne i wykorzystuje praktycznie ten sam układ, który jest obecny w modelu Panamera.
Chodzi o 95-konny silnik elektryczny, który współpracuje z 3-litrową doładowaną jednostką V6. Cały układ generuje moc około 416 KM i pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 243 km/h. Oprócz tego mamy nową podwójnie doładowaną jednostkę 3.6 V6 o mocy 420 KM, jak również wolnossący silnik 4.8 V8 o mocy 400 KM. Ze standardową skrzynią Tiptronic S Porsche Cayenne S przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 257 km/h.