Odświeżone Mitsubishi L200
Choć obecnie pickupy na europejskim rynku nie cieszą się już jakimś wielkim zainteresowaniem, ale wciąż są takie miejsca na świecie, gdzie bez pickupa ani rusz. Dlatego też najnowsze wcielenie Mitsubishi L200, dostępne na niektórych rynkach jako Mitsubishi Triton, jest modelem globalnym i zarazem bardzo ważnym dla tej japońskiej marki, ustępującym pod względem wielkości sprzedaży tylko Outlanderowi.
Odświeżone L200 zostało zaprojektowane zgodnie z koncepcją „Rock Solid – twardy jak skała”, co ma oznaczać dużą wytrzymałość nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Przednia część nadwozia, całkowicie odmienna od tego, co znamy z obecnie dostępnej wersji japońskiego pickupa, została zaprojektowana z kolei wg koncepcji „Dynamic Shield”. Charakteryzuje ją wysoko biegnąca linia maski silnika, solidniejsze i wyżej umieszczone reflektory oraz bardziej kanciaste kształty. Całość jest zdecydowanie bardziej mocniejsza i sprawiająca duże wrażenie.
Linia boczna jak i tył już prędzej przypominają obecną wersję L200, choć również i w tych częściach nie brak nowoczesnych elementów, jak chociażby oświetlenia i zderzaka, które poszerzają optycznie tę część nadwozia.
Wnętrze zostało także zmodernizowane, choć i tu nie ma mowy o jakiejś rewolucji. Miękkie powierzchnie oraz przeszycia na konsoli między fotelami, na podłokietnikach i w rejonie hamulca postojowego dodają wnętrzu luksusowego charakteru.
Mitsubishi L200 nie udaje modelu, który nie boi się trudnych nawierzchni, on rzeczywiście taki jest. W wersji z napędem 4WD jest wyposażony w system SuperSelect 4WD, który zapewnia idealną przyczepność i właściwości jezdne na dowolnej nawierzchni oraz system EasySelect 4WD, który ułatwia przełączanie trybów jazdy na optymalny w danych warunkach drogowych.
Nowością jest tryb Offroad z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie) (tylko w trybie napędu 4LLc). Po włączeniu tego trybu, spójnej kontroli podlega moc, przekładnia i hamulce, aby można było sterować stopniem uślizgu kół, a tym samym zwiększyć skuteczność jazdy w najtrudniejszym terenie.
Tak jak poprzednicy, nowy L200 zbudowany jest na wytrzymałej ramie z kabiną o wysokiej wytrzymałości. Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadają jednak w większym zakresie również nowoczesne systemy. System łagodzenia kolizji czołowych (FCM) ma wykrywać pojazdy i pieszych znajdujących się przed samochodem. Ponadto ryzyko kolizji mają ograniczać system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (BSW + LCA), tylny sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA) oraz ultradźwiękowy system łagodzenia skutków omyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia (UMS), który zmniejsza skutki kolizji wynikających z niewłaściwego użycia pedału przyspieszenia podczas ruszania lub cofania na parkingach. Przydatne wsparcie kierowcy zapewnia też system monitorowania otoczenia samochodu, generujący widok z lotu ptaka obszaru wokół pojazdu, a także sygnały z czujników parkowania.
Wyższy komfort jazdy mają zapewnić większe tylne amortyzatory. Skuteczność hamowania ma być lepsza natomiast dzięki zastosowaniu większych przednich tarcz i większych tłoczków w zaciskach hamulcowych. Zastosowanie 6-biegowej przekładni automatycznej, zamiast używanej dotychczas 5-biegowej, ma umożliwić z kolei uzyskiwanie szybszych przyspieszeń.
Nowy Mitsubishi L200/Triton ma zostać wprowadzony kolejno na rynki państw ASEAN, Oceanii, Bliskiego Wschodu, Europy, Afryki i Ameryki Południowej (docelowo trafi do sprzedaży w około 150 krajach na całym świecie).