Odświeżone Clio RS już w sprzedaży
"Emocjonalny i techniczny łącznik między sportem wyczynowym a samochodami seryjnymi", jak gamę swoich modeli z rodziny Renault Sport określa francuski koncern, właśnie debiutuje na rynku w odświeżonym Clio.
Najważniejsze zmiany, jeśli chodzi o design nadwozia, wykończenie wnętrza, wyposażenie oraz nowe systemy, są analogiczne jak w przypadku standardowej odmiany małego Renault. Naturalnie nie brak również elementów, dzięki którym najmocniejsze odmiany - Clio RS 200 EDC oraz Clio RS Trophy 220 EDC - będą wyróżniać się na drodze.
Przednia część obu wersji Clio RS wydaje się szersza dzięki innemu zderzakowi, ale niepowtarzany wygląd ta część nadwozia zawdzięcza oświetleniu w kształcie szachownicy (R.S. Vision), które trafiło tu z koncepcyjnego Clio RS 16. Oświetlenie to łączy funkcję świateł przeciwmgłowych, doświetlających zakręty, pozycyjnych oraz drogowych. Clio RS będzie teraz miało nowy wzór 18-calowych felg oraz nowo zaprojektowane profile progowe. W tylnej części auta znalazły się sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery "C". Naturalnie w różnych częściach nadwozia (przód, felgi, tył auta) znajdziemy logo RS.
Renault CLIO RS ma pod maską silnik benzynowy 1.6 turbo, współpracujący z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC, która posiada opcję sterowania łopatkami umieszczonymi pod kierownicą. W podstawowej odmianie wersja ta rozwija moc 200 koni mechanicznych, a w wariancie Trophy 220 KM. Mocniejsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) zajmuje je 14,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Clio RS jest jedynym modelem w swojej klasie, który oferuje aż trzy rodzaje zawieszenia. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi oraz zawieszenie Trophy rówież z osiemnastkami, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Ponadto Clio RS posiada inne unikalne w tym segmencie wyposażenie, takie jak Launch Control, system R.S. Drive oferujący kierowcy trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), system R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport.
Kolejnym rozwiązaniem, które trafiło do tego modelu z konceptu RS 16, jest układ wydechowy opracowany przez firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla wariantu Trophy. Rozwiązanie to nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.
Ceny 200-konnej wersji, dostępnej z zawieszeniem Sport i Cup, startują od 92,4 tys. zł, zaś Trophy, która oferowana jest z zawieszenie o tej samej nazwie to już wydatek co najmniej 98,9 tys. zł.