Odświeżone BMW Z4 debiutuje na salonie w Detroit
Trzeba być naprawdę spostrzegawczym fanem BMW, aby bez żadnej pomocy i przewodnika wychwycić wszystkie zmiany stylistyczne zastosowane w modelu Z4. Różnice w porównaniu do "starszego" modelu są bardzo delikatne, ale jak to mówią miłośnicy "bawarek" - "Nie zmienia się czegoś, co jest już świetne."
Zmiany są naprawdę niewielkie. Jedynie struktura i konstrukcja przednich świateł zasługuje na chwilę uwagi - zastosowano trójwymiarowe "ringi" wykonane w technologii LED z wieloma ciekawymi szczegółami i smaczkami. Oprócz tego w ofercie pojawiły się nowe wzory 17- i 18-calowych felg.
W ofercie pojawiła się również specjalna paczka o nazwie Hyper Orange, która może być łączona z nowymi kolorami nadwozia: Mineral Grey, Glacier Silver oraz Valencia Orange. A co znajduje się w paczce? To przede wszystkim zmiany obejmujące kolory tapicerki we wnętrzu.
Zastosowano czarną skórę oraz Alcantarę z pomarańczowymi akcentami, przeszyciami, paskami etc. Na desce rozdzielczej wylądował aluminiowy panel, zaś całości dopełniają dodatki pokryte czarnym, połyskującym lakierem. Ciekawostką jest również nowa, podstawowa wersja jednostki napędowej.
Na rynku w Europie będzie oferowany nowy wyjściowy model oznaczony symbolem sDrive18i. Nowe BMW Z4 Roadster w tej wersji dostanie 2,0-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy, który generuje przyzwoite stadko 156 KM. Moment obrotowy sięga poziomu 240 Nm, zaś napęd przekazywany będzie na koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-biegowego automatu.
Z tym silnikiem BMW Z4 Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy ze skrzynią manualną lub 8,1 ze skrzynią automatyczną. Prędkość maksymalna tego wariantu to 224 km/h, zaś średnie zużycie paliwa podane przez producenta to 6,8 l/100km. Na rynku w Stanach Zjednoczonych, wersja wyjściowa jest nieco inna.
Za oceanem podstawowa wersja sDrive28i napędzana jest również 2,0-litrowym silnikiem czterocylindrowym, ale o mocy 240 KM i z momentem obrotowym na poziomie 352 Nm. W tym wariancie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy ze standardową 6-biegową skrzynią manualną, oraz 5,7 sekundy z opcjonalnym, 8-biegowym automatem.
O wiele ciekawszą alternatywą jest model BMW Z4 sDrive35i, który pod maską gości rzędową szóstkę o mocy 300 KM z momentem obrotowym 406 Nm. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niewiele ponad 5 sekund z 6-biegową skrzynią manualną.
Dla spragnionych jeszcze większych emocji przeznaczono model sDrive35is. W tym wariancie mamy 335 KM oraz aż 450 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na koła za pomocą 7-biegowego automatu DCT, który pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy.