Odświeżone Audi TT z mocniejszymi silnikami
Standardowo już po ok. czterech latach od premiery rynkowej przychodzi czas na odświeżenie modelu, popularne zwane faceliftingiem. W takim właśnie momencie żywota rynkowego jest obecnie trzecia generacja Audi TT. Zmiany objęły stylistykę nadwozia i wnętrza, wyposażenie oraz układ napędowy.
Z rozpoznaniem na drodze odświeżonego Audi TT nie powinno być większych problemów. Auto posiada charakterystyczny grill osłony chłodnicy oraz duże wloty powietrza po bokach. Za dopłatą dostępne są reflektory przednie w technice diodowej lub diodowej Matri. Razem z nimi występuje inny charakterystyczny element stylistyczny – kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Sportowy charakter auta można podkreślić wybierając zewnętrzny pakiet stylistyczny S line.
TT Coupe ma nadwozie o długości 4,19 m, krótkie zwisy nadwozia i rozstaw osi 2,51 m. Standardowo model ten posiada 17-calowe obręcze kół, opcjonalne dostępne są felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. Do palety barw nadwozia dochodzą trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo.
Niemiecki sportowy model oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych. W podstawie (40 TFSI) 1,8-litrowy silnik generować będzie teraz 197 KM maksymalnej mocy (o 17 KM więcej niż dotychczas), zaś dwulitrowa wersja silnika (45 TFSI) oferuje 245 KM (+15 KM). W wariancie TTS pod maską pracuje 310 KM, które pozwolą autu rozpędzić się do 100 km/h w 4,5 s, o 0,1 s szybciej niż w obecnym modelu. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.
W TT do wyboru jest sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczną. Automatyczną skrzynię S tronic standardowo montuje się w modelu TTS.
W wersji 45 TFSI nabywca może wybrać stały napęd na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Napęd quattro, podobnie jak system dynamicznego prowadzenia Audi drive select przy pomocy którego kierowca sam ustala różne tryby jazdy, są standardowym wyposażeniem wariantu TTS.
W ofercie Audi TT znajdziemy progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywuje się selektywny rozkład momentów obrotowych między kołami, który w razie potrzeby wspomaga prowadzenie, wprowadzając precyzyjne impulsy hamowania na nieobciążone koła znajdujące się wewnątrz zakrętu.
W każdej wersji standardem są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Sportowe fotele z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami dostępne są opcjonalnie, a standardem są dla pakietu S line oraz dla wariantu TTS.
Wnętrze zdominowane jest przez 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit z cyfrowymi zegarami i wskaźnikami. Do wyboru jest jeden z dwóch trybów widoku. W klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz. W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy (standard w TTS) dostarcza dodatkowo informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia.