Odświeżone Audi A8 na pierwszych szkicach
Już w przyszłym miesiącu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zadebiutuje odświeżone Audi A8. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale producent już od dłuższego czasu zapowiadał rewolucyjne oświetlenie LED. Zerknijmy na pierwsze szkice i oficjalne informacje.
Zapowiadana kuracja odświeżająca z pewnością nie będzie stylistyczną rewolucją - jak widać na szkicach, linie są bardzo podobne do obecnej generacji - ale godne uwagi są, już od dawna zapowiadane nowe światła wykonane w technologii LED. Nie są to jednak zwykłe lampy spotykane w innych modelach klasy premium, a rewolucyjne światła Matrix LED.
Producent jest bardzo dumny ze swojego rozwiązania i na każdym kroku podkreśla, że jest to prawdziwa rewolucja w oświetleniu samochodu klasy premium. Co prawda na początku nowe rozwiązanie trafi do flagowego modelu Audi A8, ale zapewne z biegiem czasu będzie schodziło po szczebelkach w dół oferty - A7, A6, A5, A4 etc.
Nowe rozwiązanie składa się z wielu wysokowydajnych diod LED podzielonych na kilka sekcji. Każda z nich wyposażona jest w specjalne odbłyśniki i w zależności od panujących warunków na drodze może być niezależnie odłączana, ściemniana etc.
Dzięki systemowi aktywnego sterowania natężeniem światła nie trzeba było stosować żadnych mechanizmów sterownia snopem światła. W odświeżonym Audi A8 przednie światła składają się z 18, tylne zaś z 24 wysokowydajnych diod podzielonych na kilka sekcji. Zdaniem producenta takie rozwiązanie jest wygodniejsze i bardziej efektywne w porównaniu do konwencjonalnych świateł.
Warto wspomnieć o ciekawym systemie ostrzegania dla kierowcy i przechodnia. Jeśli w zasięgu świateł znajdzie się pieszy, konkretna sekcja światła zacznie migać ostrzegając o niebezpieczeństwie zarówno kierowcę, jak i pieszego. Nie zapomniano również o systemie zapobiegającym oślepianiu kierowców, możliwości doświetlania zakrętów etc.
Jeśli chodzi zaś o aspekty stylistyczne, ciężko cokolwiek wywnioskować po szkicach, które mogą być nieco oderwane od rzeczywistości, ale mimo to można zauważyć nieco przeprojektowany zderzak, grill, który teraz został nieco podniesiony, zaś z tyłu w oczy rzucają się węższe światła podzielone na dwie części chromowaną listwą. Na deser dostajemy nowe końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu prostokątnego.