Odświeżona Toyota Aygo
Cztery lata po premierze obecnej generacji Toyoty Aygo najmniejszy model japońskiej marki przeszedł kurację odmładzającą. Jej efekty już można zobaczyć na pierwszych zdjęciach, a na żywo Aygo po faceliftingu będzie do zobaczenia na wystawie samochodowej w Genewie.
Najpopularniejszy na polskim rynku model w segmencie A (w 2017 r. sprzedaż Aygo w Polsce wyniosła 3254 egzemplarzy) zachowa swój znak rozpoznawczy, jakim jest charakterystyczna litera X w przedniej części nadwozia. Zmiany objęły reflektory zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, które teraz będą dostępne w standardzie w każdej wersji wyposażeniowej. Dolna krawędź reflektorów może być wykończona w kolorze czarnym bądź srebrnym. W tylnej części nadwozia znalazły się nowe światła LED o rozpoznawalnym kształcie. Odświeżone Aygo będzie dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi. W ofercie znajdą się też nowe wzory kołpaków na 15-calowe koła.
W kabinie zmieniona nieznacznie została tablica rozdzielcza o trójwymiarowym designie i z nową kolorystyką podświetlenia. Poza tym mamy nowe wzory tapicerek oraz wykończenia w kolorze szarości Quartz Grey i lśniącej czerni Piano Black.
Zmiany objęły także dostępne wersje wyposażeniowe. W cennikach znajdziemy dwie nowe pozycje: x oraz x-play, które wyróżniają się nieco stylistyką, w tym wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.
W ofercie ponadto pojawiły się dwie edycje specjalne Selection: x-cite i x-trend. Ta pierwsza posiada dwukolorowe nadwozie, 15-calowe aluminiowe felgi czy też specjalną tapicerkę z kontrastującymi przeszyciami, a druga czarne nadwozie ze sportowym oklejeniem, ozdobne elementy w kabinie w kolorze Cyan oraz skórzano-metariałowe obicie siedzeń.
Odświeżona Toyota Aygo będzie w dalszym ciągu napędzana 3-cylindrowym, jednolitrowym silnikiem, w którym zwiększono moc maksymalną do 72 KM. Moment obrotowy tej jednostki wynosi 93 Nm i jest dostępny przy 4400 obr/min. Lepsze parametry przełożyły się na lepszy wynik sprintu. Do 100 km/h Aygo może się rozpędzić w 13,8 s, czyli o 0,4 s szybciej niż dotychczas. Przeprowadzone zmiany sprawiły, że silnik jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin (Euro 6.2), a jego średnie zużycie zostało zmniejszone z 4,1 do 3,9 l/100 km.
Zmiany objęły również modyfikacje układu zawieszenia oraz oprogramowanie układu sterowania. Ponadto komfort jazdy mają zwiększyć dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach oraz klapie bagażnika.