Odświeżona Toyota Auris wjeżdża do polskich salonów
Już wkrótce rozpocznie się sprzedaż odświeżonej Toyoty Auris, czyli najlepiej sprzedającego się modelu japońskiego producenta. Ceny startują od poziomu 59 900 złotych, zaś najtańszą odmianę hybrydową kupimy za 79 900 złotych.
Zacznijmy od zmian, które jak zwykle skupiły się w przedniej części auta. Mamy między innymi zmodyfikowany przedni grill, nieco ostrzejszy kształt przednich świateł oraz przeprojektowany zderzak. Reasumując - "twarz" Toyoty Auris dość mocno się zmieniła. Czy na dobre? To już ocenicie sami. We wnętrzu zmiany są znikome i spokojny, dość elegancki styl został zachowany. Nieco życia wprowadzają dodatki polakierowane na wysoki połysk oraz zmodyfikowane kratki nawiewów. Nieco starodawny zegarek został przeniesiony na prawą stronę, zaś centralne miejsce zajął duży ekran dotykowy.
Nie zabrakło również nowych opcji w wyposażeniu, świeżych materiałów oraz poprawionej jakości montażu. Oprócz tego producent wspomina, że odświeżone modele z nadwoziem hatchback oraz kombi dostaną "poprawione i ulepszone" jednostki napędowe. Co kryje się pod tą małą tajemnicą? O tym mówi sam producent w informacji prasowej:
"Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany.
Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu. Przy rekordowo niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się ciszą w czasie podróży."
Jeśli chodzi o ceny, tak jak wspomniałem najtańszy model z nadwoziem 5-drzwiowym oraz silnikiem 1.33 o mocy 99 KM z wyposażeniem LIFE kosztuje 59 900 zł. Za taki model z wyposażeniem ACTIVE zapłacimy 63 900 zł, model z pakietem PREMIUM to koszt 67 400 zaś z wyposażeniem COMFORT 71 900 złotych. Topowa odmiana wyposażenia PRESTIGE dostępna jest już z silnikiem 1.6 o mocy 132 KM i kosztuje 84 900 złotych. Topowa odmiana z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 136 KM z wyposażeniem PRESTIGE to koszt 98 400 złotych. Dopłata do nadwozia kombi to 3-4 tysiące w zależności od wersji.