Odświeżona Corolla wjeżdża do Europy
Jeden z najpopularniejszych modeli ostatnich lat na świecie w Europie nie ma łatwego życia, głównie z tego powodu, iż małe czy kompaktowe sedany nie cieszą się zbyt dużą popularnością na Starym Kontynencie. Być może Toyota Corolla po liftingu choć w niewielkim stopniu odwróci te tendencje.
11. już generacja kompaktowej Toyoty debiutuje właśnie na europejskim rynku w zmodyfikowanej wersji. Nieco zmieniono design nadwozia, na wyposażeniu znalazł się zaś nowoczesny pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Na polskim rynku odświeżona Toyota Corolla pojawi się w lipcu br.
Przedni pas Corolli został niemal całkowicie zmieniony, nadając autu nieco bardziej eleganckiego wyglądu. Wąski górny grill przechodzi płynnie w linię reflektorów LED i wraz z masywnym dolnym grillem i na nowo zaprojektowanym zderzakiem nawiązują do stylistyki Aurisa, Avensisa czy nawet RAV4.
W tylnej części zmieniono kształt ledowych świateł, pojawiły się ponadto zmienione chromowane wykończenia. Corolla otrzymała także 16- i 17-calowe felgi aluminiowe o nowym kształcie. Do wyboru będzie 9 kolorów nadwozia, w tym trzy nowe: Platinium Bronze, Tokyo Red i Earth Bronze.
W wyposażeniu Corolli pojawi się pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, którego działanie opiera się na współpracy lasera i kamery. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).
Toyota Corolla to najchętniej kupowany model Toyoty na świecie i jednocześnie najpopularniejszy samochód w historii. Obecnie auto jest dostępne w ponad 150 krajach i stanowi 20% globalnej sprzedaży japońskiej marki.