Odrodzenie McLarena
McLaren to jedna z najbardziej magicznych wyścigowych nazw. Po 11 latach przerwy firma przedstawiła nowy, drogowy model.
Jak przystało na firmę związaną z Formułą 1 nowy model McLarena to szczyt motoryzacyjnej techniki. Podstawą konstrukcji jest Carbon Monocell - jednoczęściowa skorupa podwozia ważąca mniej niż 80 kg. Wykonano ją z włókien węglowych, tak jak i panele nadwozia. Redukcja wagi była ważnym celem konstruktorów poszczególnych podzespołów samochodu.
Jednym z elementów zmniejszania wagi aut i ich paliwożerności jest tzw downsizing, czyli stosowanie małych silników o większych mocach. McLaren też poszedł w tą stronę, konstruując specjalnie dla tego modelu silnik V8, który z pojemności 3,8 l wyciąga 600 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie współpracował z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów SSG. Prędkość 100 km/h ma osiągać w około 3,5 sekundy.
McLaren zamierza rozpocząć sprzedaż tego auta w 2011 roku i wytwarzać 1000 sztuk rocznie. Cena na razie przypuszczalna i niezbyt dokładna - między 125 a 175 tysięcy funtów brytyjskich.
(mysz)