Obwodnica Gorzowa w końcu z dwoma jezdniami
Do ruchu oddana została druga jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. To dobra informacja nie tylko dla mieszkańców tego miasta i najbliższych okolic, ale również dla tysięcy Polaków, którzy drogą ekspresową S3 udają się w okresie letnim nad Bałtyk.
W ramach III etapu budowy obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S3 powstała druga jezdnia o długości 11,25 km, równoległa do już istniejącej. Co za tym idzie również obiekty, w tym nowy most na Warcie, powstawały bliźniaczo. Nowością jest pełna dostępność węzła na ul. Kostrzyńskiej. Do tej pory relacje na nim były ograniczone. Można było zjechać do Gorzowa i z niego wyjechać tylko od strony Zielonej Góry. Nie było relacji w kierunku na Szczecin. Po przebudowie ruch odbywa się w obu kierunkach. Pojawiła się również kładka dla pieszych w ciągu ulicy Małyszyńskiej, której do tej pory nie było.
Prace budowlane ruszyły we wrześniu 2014. Pierwotnie, zgodnie z podpisaną umową, termin oddania przypadał na kwiecień 2017 r. Jednak ze względu na konieczność wydłużenia czasu na realizację z powodu trudności, jakie pojawiły się podczas budowy, podpisany został aneks z terminem oddania drogi do użytkowania w październiku tego roku. Wartość inwestycji to prawie 300 mln zł. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że I etap budowy zachodniej obwodnicy Gorzowa Wlkp. od węzła „Gorzów Południe” do ul. Sulęcińskiej o długości 2,4 km zrealizowany został w latach 2001-2004. Zleceniodawcą i inwestorem budowy było miasto Gorzów Wlkp., a wykonawcą firma Berger Bau. Umowa opiewała na kwotę prawie 6 mln euro.
Drugi etap inwestycji od węzła „Gorzów Północ” do węzła „Gorzów Południe” o długości około 9,5 km budowany był w latach 2005-2007. Przetarg na realizację zadania wygrało konsorcjum Strabag/Hermann Kirchner Polska z kwotą 183,3 mln zł.