Obroty Renault wzrastają o 1,5%.
Obroty w trzecim kwartale 2003 roku wzrosły o 10,2% w stosunku do obrotów w trzecim kwartale 2002 roku w wyniku sukcesów, jakie odniosły nowe modele Mégane, Scénic i Espace w Europie Zachodniej.
<p class="maintext"><strong>Obroty Renault wzrosły o 1,5%<sup>1</sup> i osiągnęły sumę 27 365 milionów euro. Obroty w trzecim kwartale 2003 roku wzrosły o 10,2% w stosunku do obrotów w trzecim kwartale 2002 roku w wyniku sukcesów, jakie odniosły nowe modele Mégane, Scénic i Espace w Europie Zachodniej, oraz dzięki wzrastającej sprzedaży produktów grupy na rynkach światowych.</strong>
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2003 roku, obroty <strong>Działu Samochodów</strong> osiągnęły sumę 25 891 milionów euro, zwyżkują więc o 1,35% przy identycznej strukturze i metodach działania.
Wzrost obrotów jest rezultatem korzystnego połączenia modelu i ceny. Z kolei niekorzystny przelicznik euro w stosunku do funta szterlinga, koreańskiego wona i brazylijskiego reala nadal negatywnie wpływa na obroty.
Wzrost obrotów jest rezultatem sukcesu, z jakim spotkały się wszystkie wersje Mégane II (hatchback 3- i 5- drzwiowe, sedan 4 - drzwiowe, Grandtour i coupé cabrio), a także Scénic II i Espace IV.
Z handlowego punktu widzenia, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2003 roku, światowa sprzedaż grupy Renault, w tym marki Dacia i Renault Samsung Motors, spadła o 2,2% do poziomu 1 780 365 pojazdów, z czego 1 542 004 to samochody osobowe, a 238 362 to samochody dostawcze. Sprzedaż samochodów grupy Renault spadła o 4,5 % w Europie Zachodniej, gdzie rynek wykazuje 1,7% tendencję zniżkową. Grupa Renault zwiększyła jednak swoje udziały w rynku w trzecim kwartale i taką dynamikę powinna utrzymać także w czwartym.
Poza Europą Zachodnią sprzedaż wzrosła o 6,3%, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej, a także w Rosji oraz w Turcji, gdzie rynek samochodowy wyraźnie rośnie w siłę. Grupa korzysta z dynamicznego rozwoju należących do niej marek Dacia i Renault Samsung Motors. Dzięki wprowadzeniu na rynek nowego modelu Dacii -Solenza, sprzedaż tej marki wzrosła o 18,9% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2003 roku. Renault Samsung Motors nadal zwiększa sprzedaż (+4,9%) na trudnym rynku koreańskim.
Obroty uzyskane przez <strong>Oddział Finansowania Sprzedaży</strong> w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2003 roku wzrosły o 4,1% przy identycznej strukturze i metodach działania w stosunku do tego samego okresu roku 2004 i osiągnęły poziom
1 474 milionów euro. Tym samym, reprezentują one 5,4% obrotów grupy.
6 listopada 2003 roku Renault ogłosi, w jakim stopniu wyniki uzyskane przez markę Nissan w pierwszym semestrze jego działalności na lata 2003-2004 wpłynęły na całościowe obroty grupy.
10 lutego 2004 roku, Renault poda do wiadomości publicznej wyniki osiągnięte w 2003 roku.
<i><sup>1</sup> Przy identycznej strukturze i metodach działania</i>
<strong>Źródło: Renault Press Office</strong>