Nowy Volkswagen Passat oficjalnie zaprezentowany
Volkswagen po krótkiej historii z zapowiedziami i przeciekami oficjalnie zaprezentował nowego Passata z oznaczeniem B8 twierdząc jednocześnie, że będzie to "najlepszy samochód biznesowy w Europie". Czy to się sprawdzi? Szanse są ogromne.
Czemu ogromne? Prawdopodobnie będzie to najchętniej wybierany samochód firmowy i flotowy w Europie, więc ich widok na ulicach będzie dość powszechny. To tylko przypuszczenia, ale zapewne Volkswagen ma już plan, aby firmom zapewnić preferencyjne warunki. Przejdźmy jednak do głównego bohatera zaczynając nietypowo od jego wymiarów. Nowość mierzy 4767 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości co oznacza, że w stosunku do poprzednika jest 2 mm krótsza, 12 mm szersza oraz o 6 mm niższa. Najlżejszy model w ofercie waży teraz 1312 kg.
Obecnie rozstaw osi to 2791 mm czyli aż o 79 mm więcej niż w przypadku poprzedniej generacji. Rozstaw kół z przodu zwiększył się o 31 mm, z tyłu zaś o 14 mm. Zwiększył się również bagażnik, który teraz zmieści 650 litrów w standardowym ułożeniu oraz aż 1780 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Zwiększyła się również przestrzeń nad głową, na nogi etc. Wszystkie modele będą wyposażone w światła LED z tyłu oraz opcjonalne światła LED do jazdy dziennej z systemem Dynamic Light Assist.
A co pojawi się pod maską nowego Volkswagena Passata? Jak zwykle wybór będzie bardzo pokaźny. Będzie to między innymi silnik 1.4 TSI o mocy 125 lub 150 KM, 1.8 TSI o mocy 180 KM oraz 2.0 TSI o mocy 220 lub 280 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, do wyboru będzie 1.6 TDI o mocy 120, jak również 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub aż 240 KM. Alternatywą będzie również wersja 1.4 TSI plug-in hybrid o łącznej mocy 211 KM.
Wśród nowości na uwagę zasługuje nowy panel TFT o przekątnej 12,2 cala w wyższych wersjach wyposażenia, który zastąpi analogowe zegary. Podobne rozwiązanie można znaleźć w modelu Audi TT. Oprócz tego kierowca doceni wyświetlacz head-up, który wyświetli niezbędne informacje w zasięgu wzroku kierowcy. W nowym Volkswagenie Passacie nie zabrakło także licznych dodatków zwiększających bezpieczeństwo, takich jak: Side Assis, Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assis etc.
Księga zamówień na rynku niemieckim zostanie otwarta 10 lipca, zaś cena podstawowej wersji sedan kosztuje 25 875 euro, za kombi trzeba zapłacić co najmniej 25 950 euro.