Nowy Volkswagen Golf - VII. generacja ujawniona!
Oto i on! Volkswagen opublikował właśnie pierwsze informacje, zdjęcia i filmiki video z Golfem siódmej generacji w roli głównej.
Zgodnie z oczekiwaniami, pod względem stylistycznym nowe wcielenie "króla kompaktów" niewiele różni się od poprzednika. Nieco inne są elementy oświetlenia, przetłoczenia czy linie okien, jednak z grubsza samochód wygląda niemal jak kopia dotychczasowego modelu.
Na szczęście, w odróżnieniu od szóstej generacji, która technicznie bazowała na "piątce", najnowsza odsłona Golfa otrzymała zupełnie nową platformę techniczną. Nosi ona nazwę MQB i znana jest nam z przedstawionych nie tak dawno modeli Audi A3 III oraz Seat Leon III.
Nowy Volkswagen Golf mierzy 4255 mm długości, 1799 mm szerokości i 1452 mm wysokości, co oznacza, że jest 56 mm dłuższy, 13 mm szerszy i 28 mm niższy od poprzednika. Konstruktorzy zwiększyli też rozstaw osi (o 59 mm do wartości 2637), a także zredukowali zwisy karoserii.
Wszystkie te zmiany przyczyniły się rzecz jasna do zwiększenia ilości miejsca we wnętrzu. Pasażerowie tylnej kanapy otrzymali na przykład 15 mm ekstra na nogi, zaś pod klapą bagażnika znalazło się dodatkowe 30 litrów. 380-litrowy bagażnik można oczywiście powiększyć składając tylną kanapę i przesuwając fotele do przodu uzyskując przestrzeń ładunkową o długości 2412 mm.
Skoro już o wnętrzu mowa, warto rzucić okiem na jego wygląd. Choć już na pierwszy rzut oka widać, że kokpit jest dziełem speców z VW Group, powiew świeżości nadają mu nowo zaprojektowana kierownica czy konsola środkowa wyraźnie zwrócona ku kierowcy.
Pomimo większych gabarytów, Volkswagen Golf VII okazuje się o całe 100 kilogramów lżejszy od swojego poprzednika. Na wynik ten wpłynęło nie tylko sięgnięcie po całkowicie nową platformę techniczną, ale również szerokie zastosowanie aluminium czy "odchudzenie" instalacji elektrycznej. Efekt to masa własna bazowego auta w granicach 1050 kg.
Zgodnie z tradycją, swojego bestsellerowego hatchbacka Volkswagen oferować będzie z szerokim wachlarzem wersji silnikowych. Do wyboru będą m.in. cztery zupełnie nowe motory standardowo wyposażone w system start-stop i układ odzyskujący energię z hamowania:
- benzynowy 1.2 TSI/85 KM spalający 4,9 l/100 km;
- benzynowy 1.4 TSI/140 KM spalający 4,8 l/100 km (dzięki funkcji dezaktywacji cylindrów);
- wysokoprężny 1.6 TDI/105 KM spalający 3,8 l/100 km;
- wysokoprężny 2.0 TDI/150 KM spalający 4,1 l/100 km.
Kto wspomniane wyniki zużycia paliwa uzna za niesatysfakcjonujące, będzie mógł sięgnąć po najbardziej ekonomiczną odmianę BlueMotion, która na dystansie 100 kilometrów powinna spalać zaledwie 3,2 litra. Kto z kolei oczekiwać będzie jak najlepszych osiągów, będzie musiał poczekać na sportowe warianty GTI czy R.
Volkswagen Golf VII. generacji wyróżniać ma się wysokim standardem wyposażenia, ale szczegóły na ten temat (dotyczące konkretnych rynków) nie są jeszcze znane. Pewne jest za to jedno - niezależnie od tego, co będzie oferować i ile kosztować, kompakt ze znaczkiem VW stanie się hitem sprzedaży.