Nowy Smart startuje z cennikiem od kwoty 47 500 zł
Jak widać producent jest bardzo niecierpliwy i postanowił wypuścić nowego Smarta do sprzedaży zaledwie po dwóch tygodniach od prezentacji. To dość rzadka sytuacja, ale jak widać Smart chce, aby jeszcze w te wakacje sprzedaż się rozpędziła.
Na początku przypomnijmy, z czym mamy w ogóle do czynienia. Smart ForFour jest po prostu przedłużoną wersją Smarta ForTwo, dzięki czemu oba auta są bardzo podobne stylistycznie. Oba modele mają taką samą szerokość (1660 mm) oraz wysokość (1550 mm). Oczywiście różnice są w długości. Smart ForTwo ma rozstaw osi o długości 1873 mm oraz ogólną długość nadwozia na poziomie 2690 mm, podczas gdy większy brat ForFour charakteryzuje się rozstawem osi na poziomie 2494 mm oraz długością całkowitą 3490 mm.
A jak wyglądają właściwości bagażowe? Na długie wakacje raczej nie wyjedziemy, większe zakupy również trzeba ograniczyć. Smart ForTwo posiada bagażnik o pojemności 260 litrów, natomiast ForFour dysponuje bagażnikiem o pojemności 185 litrów z możliwością powiększenia do aż 730 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Średnica zawracania mniejszego modelu to 8,65 m, zaś większy brat zawraca na przestrzeni 8,95 m. No dobrze, ale co napędza tych sympatycznych mieszczuchów?
Na początku w ofercie pojawi litrowy silniczek 3-cylindrowy o mocy 72 KM z momentem obrotowym 91 Nm oraz nieco mniejszą turbodoładowaną jednostkę 0.9 o mocy 90 KM z momentem obrotowym rzędu 135 Nm. Nieco później do oferty trafi silnik 60-konny, zaś po jakimś czasie pojawi się również mocniejsza wersja ze studia Brabus.
Przejdźmy teraz do cen, ale zanim opiszemy ceny poszczególnych wariantów, zacytujemy informację prasową dotyczącą wersji edition #1:
Debiutowi nowej generacji smarta towarzyszy premiera limitowanej edycji edition #1. Specjalny model wyróżnia się m.in. tridionem w pomarańczowym kolorze lava i karoserią w kolorze białym (fortwo) lub grafitowym (forfour), a także 16-calowymi, czarnymi alufelgami, obniżonym o 10 mm, sportowym zawieszeniem oraz panoramicznym dachem z osłoną przeciwsłoneczną. Z designem nadwozia perfekcyjnie koresponduje wnętrze smarta edition #1: fotele pokrywa czarno-pomarańczowa tapicerka, deska rozdzielcza i drzwi mają pomarańczowy odcień złamany czarnymi akcentami, a kierowca ma do dyspozycji trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, pokrytą skórą dźwignię zmiany biegów oraz wykonane ze szczotkowanej stali nakładki na pedały z gumowymi wypustkami.
Wyposażenie obejmuje także welurowe dywaniki z napisami "edition #1", schowek w tylnej klapie, układ kierowniczy Direct-Steer, pakiet Cool & Audio, panel wskaźników z kolorowym wyświetlaczem TFT, centralną konsolę z szufladą i podwójnym pojemnikiem na kubki, schowek na okulary, dodatkowy uchwyt dla pasażera, oświetlenie przestrzeni bagażowej oraz klamki w kolorze matowego chromu.
Ceny wersji edition #1 wynoszą 58 660 zł (model fortwo) lub 62 727 zł (forfour).
Najtańszy Smart ForTwo z silnikiem o mocy 71 KM kosztuje 47 500 złotych, zaś większa wersja ForFour to koszt 49 000 złotych. Mamy również wyposażenie Passion, Prime oraz Proxy, ale ceny przekraczają już kwotę 50 tysięcy złotych, zaś za wersję Smart ForFour Proxy zapłacimy 62 990 złotych. A jak Wam podoba się nowy Smart? Wart swej ceny?