Nowy Smart ForTwo i ForFour oficjalnie zaprezentowany
Na wczorajszej prezentacji w Berlinie zaprezentowano nowe modele dla miłośników minimalizmu pod postacią małych aut. Chodzi oczywiście o Smarta ForTwo oraz ForFour. Poznajmy bliżej oba modele.
Przypomnijmy, że ostatnia generacja Smarta ForTwo była w produkcji od 1998 roku, oczywiście z wieloma zmianami po drodze. Większy model ForFour pojawił się w 2004 roku i był po prostu mocno zmodyfikowanym Mitsubishi Coltem. Reasumując, oba modele były zupełnie inne pod względem technicznym oraz wizualnym. Wielu potencjalnych klientów chcąc kupić jeden z modeli miało nadzieję, że będą się one różniły jedynie wymiarami. Na taką sytuację trzeba było czekać do wczoraj.
Smart ForFour jest po prostu przedłużoną wersją Smarta ForTwo, dzięki czemu oba auta są bardzo podobne stylistycznie. No właśnie - stylistyka. Czy wizualnie auta Wam coś przypominają? Oczywiście, chodzi o Renault Twingo. Podobieństwo nie jest przypadkowe, gdyż francuskie auto posłużyło za bazę wraz z silnikami montowanymi przy tylnej osi. Czy to źle? W sumie nie, bo stylistyka jest ciekawa, ale jesteśmy bardzo ciekawi różnic w cenie.
Oba modele mają taką samą szerokość (1660 mm) oraz wysokość (1550 mm). Oczywiście różnice są w długości. Smart ForTwo ma rozstaw osi o długości 1873 mm oraz ogólną długość nadwozia na poziomie 2690 mm, podczas gdy większy brat ForFour charakteryzuje się rozstawem osi na poziomie 2494 mm oraz długością całkowitą 3490 mm. Jak widać koła są rozstawione praktycznie po kątach, zaś w większym modelu zastosowano tylne drzwi otwierane pod kątem niemal 90 stopni.
A jak wyglądają właściwości bagażowe? Na długie wakacje raczej nie wyjedziemy, większe zakupy również trzeba ograniczyć. Smart ForTwo posiada bagażnik o pojemności 260 litrów, natomiast ForFour dysponuje bagażnikiem o pojemności 185 litrów z możliwością powiększenia do aż 730 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Średnica zawracania mniejszego modelu to 8,65 m, zaś większy brat zawraca na przestrzeni 8,95 m. No dobrze, ale co napędza tych sympatycznych mieszczuchów?
Na początku w ofercie pojawi litrowy silniczek 3-cylindrowy o mocy 72 KM z momentem obrotowym 91 Nm oraz nieco mniejszą turbodoładowaną jednostkę 0.9 o mocy 90 KM z momentem obrotowym rzędu 135 Nm. Nieco później do oferty trafi silnik 60-konny, zaś po jakimś czasie pojawi się również mocniejsza wersja ze studia Brabus.
A jak Wam podobają się nowe Smarty?