Nowy silnik w ofercie odświeżonej Astry 5d i kombi - Opel Astra
Opel rozszerza ofertę silnikową niedawno odświeżonej Astry o nową (dla tego modelu) jednostkę 2,0-litra BiTurbo CDTI. Nowy silnik trafi pod maskę wersji 5-drzwiowej hatchback oraz kombi - Sports Tourer.
Początkowo dieslowska jednostka 2,0-litra BiTurbo CDTI oferowana była w modelu Astra GTC, jednak producent postanowił wrzucić ją również do 5-drzwiowego modelu hatchback oraz kombi Sports Tourer. Zamówienia można składać już teraz, jednak dostawy przewidziane są na koniec bieżącego roku.
Silnik zadebiutował na początku tego roku pod maską Opla Insigni. Jednostka generuje moc 195 KM oraz moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Serwis Carscoop donosi, że w 5-drzwiowej Astrze silnik BiTurbo CDTI pozwala na rozpędzenie się do 226 km/h.
W Astrze Sports Tourer prędkość maksymalna jest niewiele niższa i wynosi 222 km/h. Producent twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu modelach zajmuje poniżej ośmiu sekund. W standardzie oba modele otrzymają również system Start/Stop, dzięki czemu średnie zużycie paliwa powinno oscylować w granicach 5,1 l/100km.
Modele z 2,0-litrową jednostką Diesla Bi Turbo CDTI będą prezentowały się odrobinę inaczej niż pozostałe warianty. W oczy rzuca się przede wszystkim nieco inny grill, kierunkowskazy oraz światła przeciwmgłowe. Oprócz tego nowe Astry dostaną przeprojektowany zderzak przedni, nieco zmieniony tył, 18-calowe felgi, podwójne końcówki wydechu oraz chromowane ramki okien.
Ceny w Wielkiej Brytanii startują od poziomu 24 095 funtów za 5-drzwiowego hatchbacka, zaś za model Astra Sports Tourer trzeba będzie zapłacić minimum 25 110 funtów.
P.S. Zwróćcie uwagę na dwa pierwsze zdjęcia - bardzo sprawny zabieg.