Nowy silnik i kosmetyka Giulietty
Kompaktowa Alfa Romeo doczekała się kolejnego faceliftingu. Rewolucji jednak nie było, gdyż Giulietta to wciąż jeden z ładniejszych kompaktów na rynku. Wśród nowości warto zwrócić uwagę na nowego diesla w ofercie.
Zmiany stylistyczne w odświeżonej Alfie, która oficjalnie zaprezentowana zostanie w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie, można określić jedynie mianem drobnej kosmetyki. Wersję poliftingową będzie można odróżnić po zmienionym grillu o strukturze plastra miodu i zmodyfikowanym zderzaku. Inny kształt, nawiązujący do tych z modelu Giulia, mają literki w nazwie Giulietta. Pojawiło się też odnowione logo. Nowe są także końcówki układu wydechowego, a także aluminiowe felgi. Do tego należy dodać jeszcze nowe elementy dekoracyjne.
Nieco więcej zmian znajdziemy w topowej wersji Veloce, gdzie pojawiły się dodatkowo bardziej agresywne zderzaki z czerwonymi profilami, inne wykończenie reflektorów, elementy w stylistyce włókna węglowego oraz błyszczące antracytowe akcenty.
Wnętrze również co najwyżej odrobinę odświeżono. Pojawiły się nowe wzory tapicerek, materiały wykończeniowe oraz elementy dekoracyjne. Zmodyfikowany został system multimedialny Uconnect z 5- lub 6,5-calowym ekranem dotykowym. Po raz pierwszy w Giuliettcie możliwe będzie połączenie smartfona z autem, dzięki czemu kierowca będzie mógł korzystać z wielu nowych funkcjonalności. W wersji po faceliftingu debiutuje również usługa Alfa Performance, która pozwala kontrolować główne parametry samochodu, dokonywać pomiarów swoich osiągów oraz porównywać z innymi danymi.
Najważniejszą nowością będzie jednak bez wątpienia nowy silnik wysokoprężny 1.6 JTDm o mocy 120 KM (3750 obr/min) i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (1750 obr/min) współpracujący z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią TCT. Giulietta w tym wariancie przyspiesza do 100 km/h w 10,2 s, rozpędzi się maksymalnie do 195 km/h i będzie zużywać średnio zaledwie 3,8 l oleju napędowe na każde 100 km.
Naturalnie w najnowszej Giuliettcie nie zabraknie systemu DNA z trzema trybami jazdy (Dynamic, Natural oraz All Weather) oraz samoblokującego mechanizmu różnicowego Q2.
Gama silników w odnowionym modelu, poza wspomnianym już dieslem, obejmować będzie ponadto cztery silniki turbo benzynowe (1.4 Turbo Benzyna 120 KM, 1.4 Turbo Multiair 150 KM, 1.4 Turbo Multiair 170 KM TCT oraz 1750 Turbo Benzyna 240 KM TCT) oraz dwie wersje wysokoprężne (2.0 JTDm 150 KM i 2.0 JTDm 175 KM TCT).