Nowy silnik BMW
W pogoni za ekologią BMW zdecydowało się zastąpić swój wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów nową, doładowaną jednostką 2.0. Początkowo silnik trafi do BMW X1, a później również do innych modeli koncernu.
Dzięki turbosprężarce z pozornie małej pojemności (jak na BMW) udało się wycisnąć aż 245 KM oraz świetny moment obrotowy wynoszący aż 350 Nm. Jednostka ta posiada więc nieco mniejszą moc niż silnik trzylitrowy (258 KM), jednak dzięki wyższemu o 40 Nm momentowi obrotowemu i tak jeździ nieco szybciej. W przypadku BMW X1 przyspieszenie ulegnie poprawie o 0,7 sekundy (6,1 s. w wersji manualnej i 6,5 w automacie) w porównaniu do starego motoru. W parze z dynamiką idzie również oszczędność około 1,5 litra paliwa na 100 km oraz niższa emisja CO2 o ok. 38 g mniej. Silnik zostanie zaprezentowany w Genewie.
Fot. BMW