Nowy silnik 1.3 Multijet II 95 KM (Euro5)
Do gamy modeli Fiat 500 i 500C wprowadzono nowy silnik 1.3 Multijet II (Euro5), z systemem Start&Stop, który osiąga moc 95 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 200 Nm przy 1.500 obr/min.
Nowy silnik zapewnia dobre osiągi, (prędkość maksymalna: 180 km/h, od 0 do 100km/h w 10,7 sekundy) połączone z ograniczonym zużyciem paliwa - 3,9 l/100km w cyklu mieszanym i niską emisją CO2 - 104 g/km.
Opracowany i wyprodukowany przez FPT - Fiat Powertrain Technologies, silnik 1.3 Multijet II o mocy 95 KM należy do drugiej generacji silników Multijet, wyposażony jest w nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami z wysoką precyzją kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtryskiwania w porównaniu z tymi stosowanymi dotychczas (aż do 8 sekwencji w obrębie tego samego cyklu). Pozwala to lepiej kontrolować spalanie w silniku wysokoprężnym, co pozytywnie wpływa na poziom spalania, emisję spalin, hałas i właściwości jezdne.
Ponadto, wraz z nowym silnikiem 1.3 Multijet II o mocy 95 KM, Fiat 500 wprowadza w gamie nowe tylne zawieszenie z "belką skrętną" (koła pół-niezależne) i z drążkiem stabilizatora, które wywodzi się z modelu Abarth 500 i zostało już wykorzystane w modelu 500C. Takie rozwiązanie poprawia prowadzenie i komfort jazdy samochodem.
Model Fiat 500 z silnikiem 1.3 Multijet 95KM będzie dostępny w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku. Ta sama jednostka pojawi się także w modelu 500C wraz z premierą tego modelu w Polsce.
Źródło: FAP