Nowy sedan klasy średniej odsłonięty - Hyundai i40
Zgodnie z zapowiedziami, Hyundai zaprezentował na rozpoczętych dzisiaj targach samochodowych w Barcelonie 4-drzwiową wersję nadwoziową modelu i40.
Jak już Was informowaliśmy, nowy sedan Hyundaia jest przedstawicielem linii designerskiej „Fluidic Sculpture” („Opływowa Rzeźba”) zakładającej zastosowanie dynamicznie narysowanego nadwozia o wyrazistych przetłoczeniach i nowoczesnych detalach. Auto zostało zaprojektowane w Europie zgodnie z wymaganiami europejskich kierowców.
Przy okazji oficjalnego odsłonięcia i40 sedan szerokiej publiczności, Hyundai opublikował dane na temat silników. Początkowo auto oferowane będzie z czterema jednostkami do wyboru – benzynowymi 1.6/135 KM i 2.0/177 KM oraz wysokoprężnymi 1.7/115 KM i 1.7/136 KM.
Jak przewiduje koreańska marka, to ostatnia z ww. wersji silnikowych cieszyć się będzie największym powodzeniem. Sukces zapewnić jej mają przyzwoite osiągi (10,6 sekundy do „setki”, 198 km/h prędkości maksymalnej) oraz doskonałe parametry ekonomiczno-ekologiczne (4,5 l ON/100 km, 119-124 g CO2/km).
Na wielu rynkach i40 stanowić będzie ukoronowanie oferty Hyundaia, nie powinien dziwić więc fakt, że producent postarał się o naszpikowanie go nowoczesną technologią. Zaawansowany asystent parkowania, złącze Bluetooth zaopatrzone w funkcję rozpoznawania głosu, podgrzewanie i wentylacja siedzeń, podgrzewanie kierownicy czy system ESS ostrzegający o awaryjnym hamowaniu to tylko niektóre z zastosowanych rozwiązań.
Jak na razie nie wiemy, kiedy dokładnie i40 zawita do polskich salonów sprzedaży.