Nowy SEAT IBIZA 2006
Odnoszący największe sukcesy i najpopularniejszy SEAT – model Ibiza – został poddany głębokiej transformacji, obejmującej zarówno zmiany nadwozia, jak i wnętrza.
<b>Odnoszący największe sukcesy i najpopularniejszy SEAT – model Ibiza – został poddany głębokiej transformacji, obejmującej zarówno zmiany nadwozia, jak i wnętrza.</b>
<p class="maintext">Wprawdzie nie jest to nowa generacja modelu, ale ze względu na zmiany stylistyczne nadwozia, jeszcze silniej podkreślające sportowy i dynamiczny charakter auta, można mówić o „nowej Ibizie". Jednocześnie auto upodobniło się do najnowszych modeli SEAT, gdyż pojawiły się w nim elementy znane z Altei, Toledo i Leona. </p>
<p class="maintext">W nowej Ibizie udoskonalono także wygląd wnętrza, stosując jeszcze lepsze jakościowo materiały. Jednym z przykładów jest nowe wykończenie deski rozdzielczej i boczków drzwi. Zmiana dotyczy zarówno samego materiału, jak i kolorystyki. To samo dotyczy tapicerki, która teraz jest bardziej nowoczesna i atrakcyjna wizualnie. </p>
<p class="maintext">Od chwili wprowadzenia na rynek nowa Ibiza była oferowana w pięciu wersjach wyposażenia: Reference, Stylance, Sport, FR i Cupra. Zmiany estetyczne w jednakowym stopniu objęły trzy pierwsze wersje, podczas gdy modyfikacje wersji FR i Cupra jeszcze silniej akcentują ich sportowe zacięcie. </p>
<p class="maintext">Nowy zderzak, który teraz jeszcze szerzej obejmuje boki auta, z kratką wlotu powietrza typu „plaster miodu", jest wspólny dla wszystkich wersji wyposażenia nowej Ibizy z wyjątkiem modelu Cupra. Nowe są także końcówki układu wydechowego dla wersji z silnikami o mocy od 100 KM wzwyż, a także podwójne reflektory. Z tyłu uwagę zwracają ciemnoczerwone klosze lamp zespolonych, a emblemat „Ibiza" przeniesiono na środek klapy bagażnika – podobnie jak w najnowszych modelach marki SEAT. Obręcze kół z oponami o wymiarach 195/55 mają teraz średnicę 15 cali, natomiast w wersji Sport zastosowano felgi 16-calowe. FR i Cupra oferowane są z 17-calowymi kołami o różnych wzorach obręczy w każdej z wersji. </p>
<p class="maintext">W środku modyfikacje objęły nie tylko deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się nowa kierownica i dźwignia zmiany biegów. Na konsoli centralnej i wlotach powietrza pojawiły się srebrne wykończenia. </p>
<p><b>Źródło: Seat</b>