Nowy rywal Mazdy MX-5 - seryjny Mini Roadster
Od kiedy dwa lata temu Mini przedstawiło prototypy Coupe Concept i Roadster Concept, wielbiciele marki z niecierpliwością zaczęli oczekiwać ich produkcyjnych odmian. Seryjne Coupe już zadebiutowało, teraz przyszła pora na Roadstera.
Mini opublikowało właśnie komplet informacji oraz zestaw fotografii prezentujących nowy model w pełnej krasie. Roadster jest szóstym produktem w gamie marki, a jednocześnie pierwszym 2-osobowym autem bez dachu w historii firmy.
Roadster ma 3734 mm długości, 1683 mm szerokości i 1390 mm wysokości, co oznacza, że wymiarami niewiele odbiega od 4-miejscowego Mini Cabrio. Nad tym ostatnim góruje jednak niżej położonym środkiem ciężkości, sztywniejszym nadwoziem, a co za tym idzie (jeszcze) lepszą trakcją. A i bagażnik jest większy - mieści 240 litrów.
Pod względem stylistycznym Roadster to Mini "pełną gębą" - i z zewnątrz, i w środku w dużym stopniu przypomina swoich "braci", z modelem Coupe na czele. Auto przykrywa klasyczny soft-top wykonany z miękkiego materiału.
Nowe dzieło Brytyjczyków oferowane będzie na naszym kontynencie w czterech wariantach silnikowych:
- Cooper z silnikiem benzynowym 1.6/122 KM/160 Nm, który gwarantuje sprint do 100 km/h w 9,2 sek. i spalanie na poziomie 5,7 l/100 km;
- Cooper S z silnikiem benzynowym 1.6/184 KM/240 Nm, który gwarantuje sprint do 100 km/h w 7,0 sek. i spalanie na poziomie 6,0 l/100 km;
- John Cooper Works z silnikiem benzynowym 1.6/211 KM/260 Nm, który gwarantuje sprint do 100 km/h w 6,5 sek. i spalanie na poziomie 7,3 l/100 km;
- Cooper SD z dieslem 2.0/143 KM/305 Nm, który gwarantuje sprint do 100 km/h w 8,1 sek. i spalanie na poziomie 4,5 l/100 km.
Roadster w wersji przygotowanej do produkcji seryjnej będzie miał swój publiczny debiut w styczniu, podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.