Nowy Range Rover Sport - najszybszy w historii?
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku zadebiutował najnowszy Land Rover Range Rover Sport, który zdaniem producenta jest najszybszym modelem w ofercie brytyjskiego producenta w historii. Sprawdźmy, co oferuje nowy Range Rover Sport.
Zaczniemy od wymiarów. Nowy Range Rover Sport jest o 62 mm dłuższy od poprzednika i mierzy 4850 mm długości. Również rozstaw osi uległ radykalnej zmianie - jest aż o 178 mm większy. Takie zmiany wpłynęły pozytywnie nie tylko na większą przestrzeń wewnątrz - producent mógł zastosować opcję dwóch dodatkowych miejsc za środkową kanapą (2-3-2).
Pod pięknym nadwoziem kryje się nowe, w pełni niezależne zawieszenie aluminiowe z podwójnymi wahaczami z przodu oraz systemem Multilink z tyłu. Oprócz tego zastosowano system zawieszenia pneumatycznego 5-tej generacji, który umożliwia regulację wysokości zawieszenia na poziomie 115 mm.
Oferta silnikowa będzie się różnić w zależności od rynku. W Ameryce Północnej do wyboru będą dwie jednostki benzynowe: 3,0-litrowy doładowany silnik V6 o mocy 340 KM oraz 5,0-litrowe, również doładowane V8 o mocy 510 KM. Europejska oferta będzie nieco bogatsza i uzupełniona o jednostki wysokoprężne.
Na Starym Kontynencie również znajdziemy silnik 5,0 V8 o mocy 510 KM, ale oprócz tego w ofercie wyląduje 292-konna 3,0-litrowa jednostka wysokoprężna SDV6. Na początku 2014 roku miłośnicy Diesla dostaną dwie nowe pozycje - 3,0-litrowe TDV6 o mocy 258 KM oraz 339-konne SDV8 o pojemności 4,4-litra. Pod koniec 2014 roku może pojawić się również hybryda.
Najtańszy model Range Rover Sport SE z 3,0-litrowym doładowanym silnikiem V6 na rynku amerykańskim kosztuje 63 495 dolarów, natomiast topowy wariant Range Rover Sport Autobiography z 510-konnym silnikiem V8 wyceniono na 93 295 dolarów.