Nowy projekt Junaka - kurs na ciężkie motocykle
Wskrzeszona marka Junak ma się coraz lepiej. Po wprowadzeniu na rynek gamy lekkich i średnich motocykli przyszedł czas na coś ciekawszego...
W pierwszej połowie bieżącego roku Junak, według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, był dziewiątą najczęściej wybieraną marką motocykli oraz czwartą w segmencie motorowerów.
Na sezon 2014 firma szykuje niespodziankę - atrakcyjnie stylizowany motocykl z chłodzonym cieczą singlem o pojemności 752 ccm. Głowica posiada cztery zawory, a paliwo jest podawane przez wtryskiwacz.
Za przenoszenie momentu obrotowego będzie odpowiedzialna bezstopniowa skrzynia. W wielu motocyklach rozwiązanie można by uznać za wadę. W przypadku sprzętu, który służy do dostojnego pokonywania kilometrów przekładnia CVT może się sprawdzić. Nowy Junak otrzyma hamulce tarczowe o średnicy 292 mm, które współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami.
Nowość ze stajni Junaka sprawia wrażenie ciężkiego cruisera. 2,3-metrowy jednoślad o masie 230 kg będzie jednak tańszą alternatywą m.in. dla Harleya-Davidsona Sportstera.
Na niemieckiej stronie Junaka sprzęt występuje pod nazwą Big 800. Został wyceniony na 7999 euro.