Nowy potężny BiTDI w wyższych modelach Audi
Audi ogłosiło, iż w modelach A6, A6 Allroad i A7 Sportback będzie dostępny nowy silnik wysokoprężny bi-turbo. Nowy silnik oprócz wysokiej wydajności ma charakteryzować się niskim zużyciem paliwa. Poznajmy bliżej nowe dzieło Audi.
Nowa jednostka V6 o pojemności trzech litrów wyposażona została w dwie turbosprężarki. Taki zabieg pozwolił wyciągnąć z jednostki moc 313 KM dostępną w zakresie obrotów pomiędzy 3900 obr/min a 4500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy osiąga 650 Nm i jest dostępny już od 1450 obr/min.
Jest to najmocniejszy sześciocylindrowy diesel w ofercie producenta z Ingolstadt. Silnik będzie współpracował wyłącznie z 8 biegową przekładnią automatyczną TipTronic, która przeniesie napęd na wszystkie koła. A jak będą wyglądały osiągi auta współpracującego z takim silnikiem?
Wskazówka prędkościomierza Audi A6 z nową jednostką minie pierwszą setkę po zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, choć pewnie za jakiś czas dowiemy się, jaki wynik osiąga auto bez elektronicznego kagańca. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 6,4 l/100km. Oczywiście to tylko deklaracja Audi, a jak jest w rzeczywistości dowiemy się po pierwszych testach.
W osiągnięciu takiego wyniku spalania pomóc ma system start/stop oraz nowatorski układ termiczny, który przyspiesza osiągnięcie optymalnej temperatury pracy silnika. Modele BiTDI będą dodatkowo wyposażone w modulator przekształcający typowy "klekot" diesla w dźwięk zbliżony do generowanych przez mocne jednostki benzynowe. Ciekawy dodatek.
Zakup podstawowej wersji A6 sedan z opisywanym silnikiem uszczupli konto zainteresowanego o kwotę 263 000 zł. Ceny A6 Avant nie są jeszcze znane, ale można założyć, że będą starować od około 275 000 zł.