Nowy Peugeot 508 zmierza do Genewy
Już w przyszłym miesiącu na wystawie w Genewie Peugeot zaprezentuje na swoim stoisku nową generację modelu 508. Zmieniony diametralnie model ma sprawić, żeby nie wszyscy klienci odwrócili się od segmentu D w kierunku SUV-ów oraz crossoverów.
Europejski segment D od kilku lat znajduje się w odwrocie, choć znajdziemy w nim tak popularne modele jak Volkswagen Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo czy Opel Insignia. Niestety, w tym przypadku przegrywają one z modą, która sprawia, że bardzo duża grupa potencjalnych nabywców stawia na bardziej funkcjonalne SUV-y i crossovery. Sprzedaż Peugeota 508 w ubiegłym roku spadła w Europie aż o 39% do poziomu 22 724, choć w tym przypadku spory wpływ miał z pewnością również wiek tego modelu. Zresztą również sam francuski koncern mógł przyczynić się spadku zainteresowania swoim flagowym modelem, promując w ostatnich latach modele 3008 oraz 5008. Czy zatem nowa generacja modelu zdoła odmienić ten negatywny dla francuskiego modelu trend?
Nowa generacja 508 ma być całkowicie nowym modelem, w którym diametralnie zmienione mają być nadwozie oraz wnętrze, układ jezdny, a także wyposażenie. Auto zostanie zbudowane na płycie podłogowej EMP2, na tej samej, na której zbudowano wspomniane 3008 i 5008.
Jeżeli chodzi o stylistykę nadwozia, to tu możemy się spodziewać bardziej atrakcyjnej sylwetki nieco przypominającej auta typu coupe. Francuzi nie opublikowali jeszcze żadnego zdjęcia nowego 508, ale mówi się, że tegoroczna nowość może nawiązywać stylistycznie do koncepcyjnych modeli Instinct (na zdjęciu) oraz Exalt. We wnętrzu z całą pewnością nie zabraknie cyfrowego panelu i-Cockpit, który zadebiutował już w obu francuskich SUV-ach. Ponadto spodziewamy się więcej materiałów wysokiej jakości.
Pod maską większych zaskoczeń nie spodziewamy się, czyli można oczekiwać silników znanych już z innych modeli w gamie Peugeota. Wśród jednostek benzynowych nie powinno zabraknąć 1,2-litrowego silnika z turbodoładowaniem, zaś wśród diesli jednostek o pojemności 1,6 i 2,0 litra. Niewykluczone, że pojawi się także hybryda plug-in, choć raczej Francuzi nie będą już kontynuować swojego autorskiego pomysłu hybrydy z silnikiem wysokoprężnym.