Nowy MultiAir
Fiat Bravo wzbogacił się o nowy silnik z nowej rodziny benzynowych jednostek MultiAir.
Fiat zapowiada go jako jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji dwutlenku węgla, a sam system MultiAir porównuje do rewolucji, jaką w dieslach było wprowadzenie technologii Common Rail (też zresztą wymyślonej przez Fiata, a potem sprzedanej firmie Bosch). Przy dziesięcioprocentowym wzroście mocy i piętnastoprocentowym wzroście momentu obrotowego zapewnia dziesięcioprocentowe spadki spalania i emisji dwutlenku węgla.
Nowy silnik Bravo przy pojemności 1,4 l ma moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Pali natomiast tylko 5,7 l/100 km i wypluwa w powietrze 132 g dwutlenku węgla na kilometr. Pomaga mu w tym system Start&Stop Ceny Bravo z tym silnikiem zaczynają się od 67 990 złotych.
Bravo zyskało jeszcze jedną jednostkę napędową - studwudziestokonny silnik T-Jet, w którym zmniejszono nieco wartość emisji dwutlenku węgla, tak że spełnia obecnie normę Euro 5.
(mysz)