Nowy model co 6 tygodni - ambitne plany Nissana
Nissan z optymizmem patrzy w przyszłość. Wnioskujemy to po ogłoszonych właśnie planach firmy na najbliższe lata.
Według ujawnionego dziś planu biznesowego „Nissan Power 88” do końca 2016 roku firma osiągnie 8-procentowy udział w rynku oraz zwiększy do 8 procent zysk operacyjny. Nam liczby te niewiele mówią, znacznie ważniejsza jest informacja, że Nissan zamierza w ciągu pięciu lat prezentować nowe modele samochodów średnio co 6 tygodni.
Nowości będzie więc sporo, ale nie wiemy niestety, dokładnie jakie modele szykują japońscy specjaliści. Wiemy jedynie, że w gamie znajdzie się sporo ekologicznych aut opracowywanych we współpracy z Renault, jak również co nieco nowych produktów spod znaku Infiniti (luksusowej marki Nissana). W sumie do 2016 roku globalne portfolio Japończyków objąć ma 66 samochodów.
Oprócz rozszerzenia oferty o kolejne modele, Nissan szykuje się do wprowadzenia ponad 90 nowych, zaawansowanych technologii oraz zwiększenia liczby swoich punktów sprzedaży z 6000 do 7500.