Nowy Mitsubishi „i” w Japonii
Na terenie Japonii dostępny jest w sieci salonów sprzedaży Mitsubishi Motors Corporation najnowszy minicar „i” tego koncernu. Wyjątkowość modelu polega na tym, że powstał on na nowoczesnej platformie, na której silnik usytuowano przed tylną osią. Najnowszy „i” dostępny jest w wersjach z napędem na 2 i 4 koła, a jego cena ustalona została w przedziale od 1,281,000 do 1,617,000 jenów.
<b>Na terenie Japonii dostępny jest w sieci salonów sprzedaży Mitsubishi Motors Corporation najnowszy minicar „i" tego koncernu. Wyjątkowość modelu polega na tym, że powstał on na nowoczesnej platformie, na której silnik usytuowano przed tylną osią. Najnowszy „i" dostępny jest w wersjach z napędem na 2 i 4 koła, a jego cena ustalona została w przedziale od 1,281,000 do 1,617,000 jenów.</b>
<p class="maintext"> „i" zapoczątkowuje nowy rozdział w historii rozwoju modeli typu minicar. Nowatorski model segmentu Premium Small udanie łączy w sobie cechy, które w tej kategorii pojazdów trudno było dotychczas pogodzić: nowoczesny design z komfortem podróżowania oraz wygodę w kabinie pojazdu z bezpieczeństwem pasażerów. Konstruktorzy Mitsubishi zawdzięczają sukces nowatorskiemu rozwiązaniu polegającemu na usytuowaniu silnika przed tylną osią pojazdu. Dzięki temu pokonano typowe dla tej kategorii pojazdów ograniczenia w zakresie ich gabarytów. "i" to nie tylko futurystyczna i modna bryła nadwozia, ale także zwinność i wygoda pojazdu mogącego się poszczycić doskonałymi wynikami w zakresie odporności na zderzenia ze wszystkich stron.</p>
<p class="maintext"> Napędzany ultralekkim, kompaktowym, 3- cylindrowym (aluminiowy blok cylindrów) silnikiem MIVEC*¹ z turbodoładowaniem, model „i" pochwalić się może trzema gwiazdkami w klasyfikacji w zakresie poziomu emisji spalin, który jest o 50% niższy od wymaganego przez japońskie przepisy na rok 2005. Imponująco niskie jest również jego zużycie paliwa – spełnia japońskie wymogi w zakresie ekonomii zużycia paliwa pojazdów przewidziane na rok 2010.</p>
<p class="maintext"> „i" oferuje wygodne i przyjemne wnętrze kabiny, w której twórcy modelu zastosowali po raz pierwszy w historii japońskiego przemysłu motoryzacyjnego certyfikowaną tkaninę obiciową foteli typu Oeko-Tex Standard 100. Niezwykły postęp w zakresie technologii wykończenia wnętrza kabiny oraz zastosowanie niwelującego zapachy obicia sufitu pozwoliło na ograniczenie stężenia lotnych związków organicznych (VOC) do poziomu „wyprzedzającego" zalecenia JAMA (Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) w zakresie poziomu koncentracji VOC o 15 miesięcy.</p>
<p><b>Źródło: Mitsubishi Motors Polska</b>