Nowy MINI Clubman również w wersji JCW
Jak w każdym swoim modelu, tak i w nowym Clubmanie, MINI wprowadza do oferty najostrzejszą odmianę John Cooper Works. Będzie więc połączenie największej w przypadku tej brytyjskiej marki funkcjonalności z typowymi dla wariantów JCW właściwościami jezdnymi.
MINI Clubman JCW to opcja dla tych, którym nie wystarcza stado liczące 189 koni mechanicznych, jakie pracują pod maską wariantu Cooper S. W tym przypadku 4-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności dwóch litrów w technologii TwinPower Turbo generuje moc 231 KM w zakresie 5000-6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny już od 1450 obr/min (280 Nm w Cooper S).
Wersja JCW w standardzie oferowana będzie z napędem na cztery koła (ALL4), podczas gdy w Cooper S od początku tego roku układ ten jest dostępny jako opcja. Nabywca będzie miał wybór pomiędzu 6-biegową skrzynią mechaniczną a 8-stopniowym automatem, w którym zmiana biegów będzie możliwa również za pomocą łopatek. I choć rodzaj przekładni będzie miał wpływ na masę auta (odmiana z automatem jest o 16 kg), to jednak obie w takim samym czasie (6,3 s) będą rozpędzać się do prędkości 100 km/h i będą w stanie pojechać z taką samą maksymalną prędkością (236 km/h). Dla porównania dodajmy tylko, iż Clubman Cooper S do 100 km/h rozpędza się w czasie o 0,9 s dłuższym i jest w stanie pojechać z maksymalną prędkością mniejszą o 11 km/h.
Wariant JCW będzie wyróżniał się nieznacznie wykończeniem nadwozia i wnętrza. Wersję tę możemy odróżnić na drodze po 18-calowych felgach (19-calowe w opcji), aerodynamicznych poprawkach, podwójnej, chromowanej końcówce układu wydechowego oraz oczywiście logo JCW.
Z kolei w kabinie kierowca i przedni pasażer mogą się cieszyć z lepiej wyprofilowanych foteli z zintegrowanymi zagłówkami. Inne sportowe akcenty to aluminiowe nakładki na pedałach oraz skórzana kierownica typowa dla wersji JCW, a także czerwone wstawki na kierownicy, lewarku zmiany biegów i innych miejscach.
Od innych odmian Clubman JCW będzie się jeszcze wyróżniał m.in. sportowym zawieszeniem, sportowym układem wydechowym, układem hamulcowym Brembo, system stabilizacji toru jazdy połączonym z dynamiczną kontrolą trakcji oraz elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.
Po premierze na wystawie w Paryżu Clubman JCW jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży na pierwszych rynkach.