Nowy Mercedes Klasy A L, czyli dłuższa wersja dla Chińczyków
Choć mieszkańcy Chin do zbyt rosłych raczej nie należą, to jednak lubują się w dużych samochodach. Stąd duża popularność w tym kraju SUV-ów i crossoverów, ale również mniejszych modeli, tyle że często z przedłużonym rozstawem osi. Potwierdzeniem tej reguły jest debiutujący właśnie na wystawie w Pekinie Mercedes klasy A w wersji sedan z literką L w nazwie.
Literka ta oznacza, zresztą nie tylko w przypadku modeli z gwiazdą na masce, że mamy właśnie do czynienia z modelem z większym rozstawem osi. W przypadku A-klasy L wynosi on 2789 mm, czyli jest dokładnia o 6 cm większy niż w standardowym wariancie tego modelu. Dodajmy jeszcze, że długość nadwozia tej odmiany wynosi 4609 mm, szerokość 1796 mm, a wysokość 1460 mm. Pojemność bagażnika to 420 litrów.
Większe gabaryty zewnętrzne przekładają się na większą ilość miejsca w kabinie. Wysokie osoby powinny odczuć zwłaszcza więcej miejsca na swoje nogi.
Na chińskim rynku A-klasa L sedan będzie oferowana z silnikiem benzynowym o pojemności 1,33 l, który będzie dostępny w dwóch wariantach mocy (136 i 163 KM). Co ciekawe, ten czterocylindrowy silnik posiada funkcję odłączania dwóch cylindrów podczas spokojniejszej jazdy, kiedy nie jest niezbędna pełna moc silnika. Nieco później do oferty ma dołączyć mocniejsza, dwulitrowa jednostka, generująca ok. 190 KM. Standardem we wszystkich wariantach silnikowych będzie siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia 7G‑DCT.
Klasa A L sedan będzie oferowana wyłącznie na chińskim rynku. Za jej przygotowanie oraz produkcję odpowiada Beijing Benz Automotive (BBAC), czyli spółka koncernu Daimler i chińskiego producenta aut BAIC Motor. Rozpoczęcie produkcji oraz sprzedaży planowane jest na drugą połowę br.