Nowy Mercedes CLS i zmiana designu
Zaprezentowany podczas rozpoczynającej się właśnie wystawy samochodowej w Los Angeles nowy Mercedes CLS jest także zapowiedzią zmian w stylistyce przyszłych modeli z gwiazdą na masce. Trzecia generacja tego "czterodrzwiowego coupe" na rynku pojawi się wiosną przyszłego roku.
Smukłe linie i łukowate przetłoczenia zdominowały nadwozie nowej generacji Mercedesa CLS. W przedniej części auta uwagę może przykuwać typowa atrapa chłodnicy rozszerzająca się ku dołowi, czym nawiązuje do Mercedesa-AMG GT. W tylnej części nie zabraknie, również typowych, dwuczęściowych lamp, które otrzymały krystaliczną oprawę z efektem 3D.
Wnętrze zdominowane zostało przez szeroki kokpit, który dodatkowo podkreśla przestronność kabiny. Sportowe akcenty to fotele z wykończeniem nawiązującym do ręcznego rzemiosła. Na życzenie dostępny jest panoramiczny kokpit z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala umieszczonymi pod wspólną, szklaną taflą. Konsola centralna pokryta zaś została okładziną z drewna polerowanego na wysoki połysk lub o otwartych porach.
W pełni cyfrowy kokpit pozwala kierowcy dowolnie konfigurować zakres prezentowanych informacji, zależnie od potrzeb i sytuacji na drodze. Do wyboru są trzy różne style wyświetlaczy: klasyczny i sportowy opiera się na układzie dwóch okrągłych zegarów, a progresywny – na jednym centralnym wskaźniku.
Nowy CLS po raz pierwszy jest dostępny w wersji 5-osobowej, jednak tylne siedzenia w wyglądają tak samo jak przednie, tworząc wrażenie osobnych miejsc. Bagażnik mieści 520 l, a gdy zajdzie taka potrzeba, można powiększyć go poprzez złożenie trójdzielnego oparcia (40:20:40).
Wysoki komfort jazdy dodatkowo zapewni system Energizing, który łączy kontrolę różnych dostępnych układów. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników i kierownicy oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie odpowiednią atmosferę. Do wyboru jest sześć programów: odświeżenie, rozgrzewanie, witalność, radość, komfort oraz trening.
Z kolei za bezpieczeństwo odpowiadają liczne systemy: Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, Attention Assist, Speed Limit Assist oraz system ochrony podróżujących Pre-Safe. Nowością jest – również należący do seryjnej specyfikacji – system Pre-Safe Sound, który w obliczu zagrożenia kolizją przygotowuje narząd słuchu do spodziewanego hałasu zderzenia.
Do wyboru są trzy warianty zawieszenia. Standardowo CLS jest wyposażony w dynamicznie zestrojone komfortowe zawieszenie stalowe. Dostępne na życzenie zawieszenie Dynamic Body Control ma sportowe nastawy i obejmuje aktywną regulację tłumienia kół obu osi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jej działania: Comfort, Sport oraz Sport+. Opcjonalnie oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne Air Body Control, które pozwala zmieniać charakterystykę pracy od komfortowej po sportową.
Trzecia generacja Mercedesa CLS będzie początkowo oferowany w trzech wersjach silnikowych, 6-cylindrowych - dwóch wysokoprężnych oraz jednej benzynowej. Wszystkie wersje w standardzie będą oferowane z napędem na wszystkie koła (4Matic).
Silniki Diesla dysponują mocą 286 i 340 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 600 i 700 Nm. Najmocniejszą odmianą w momencie debiutu rynkowego będzie wersja CLS 450 4Matic, pod maską której pracuje zelektryfikowany, 6-cylindrowy, rzędowy motor benzynowy współpracujący z EQ Boost (alternator zespolony z rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje on moc 367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 22 KM, dostępne dzięki funkcji EQ Boost.