Nowy Mercedes-Benz Citan już w Polsce
Wczoraj w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja modelu Mercedes-Benz Citan w Polsce. Wśród setek gości pojawili się również pierwsi właściciele, przedstawiciele biznesu, którym uroczyście wręczono kluczyki do nowego Citana.
Prezentacja rozpoczęła się bardzo nietypowo. Goście zostali zaproszeni do... całkowicie pustej hali. Po krótkiej chwili pojawiły się Mercedesy Citan z fachowcami, którzy, walcząc z czasem, w zaledwie 39 minut przygotowali dosłownie wszystko: od rozstawienia sceny, stołów z nakryciem, po montaż oświetlenia, dźwięku i całego zaplecza. Imponujący pokaz sprawności, zgranej ekipy, wspieranej przez najnowszy produkt współpracy Mercedesa i Renault.
Przed zebranymi gośćmi wystąpił między innymi nowy prezes Mercedes-Benz Polska, Niels Kowollik, zaś przedstawiciele producenta nie kryli dumy z wprowadzenia nowego modelu do oferty i podkreślali, że teraz mają w swoim portfolio model dla każdego: od małego Smarta do wielkiego Actrosa, zaś model Citan domknął całą gamę. Tymczasem poznajmy bliżej nowość ze Stuttgartu.
Nowy Mercedes-Benz Citan to pierwszy owoc współpracy pomiędzy koncernem Daimler a Peugeot-Nissan. Nie jest wielką tajemnicą, że auto dość poważnie bazuje na Renault Kangoo. Na rynku pojawią się trzy warianty nadwozia w trzech długościach do wyboru. Dla osób poszukujących auta miejskiego przygotowano wersję osobową o nazwie Citan Kombi, dla właścicieli firm, którzy potrzebują auta z pięcioma miejscami wewnątrz przeznaczono wariant Citan Mixto, zaś dla przedsiębiorców najlepszym wyborem będzie Citan Furgon.
Zaczynając od modelu Kombi, będzie on dostępny w wersji długiej, która mierzy 4321 mm z rozstawem osi 2697 mm. Długość przestrzeni ładunkowej w tym modelu (po złożeniu tylnego oparcia) wynosi 1753 mm zaś jej wysokość to 1255 mm. Jeśli chodzi o pojemność, po wymontowaniu tylnej kanapy wynosi ona aż 3000 litrów, ładowność natomiast waha się od od 555 do 710 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita auta w tym wariancie wynosi 2,1 tony.
Wersja Mixto przeznaczona jest dla bardziej wymagających użytkowników oraz właścicieli niewielkich firm. To głównie za sprawą tego, że wariant Mixto dostępny jest w wersji ekstra długiej – mierzy aż 4705 mm z rozstawem osi 3081 mm. Długość powierzchni ładunkowej może osiągnąć nawet 2137 mm, zaś wysokość przestrzeni dochodzi do 1255 mm. Ładowność tego auta waha się w przedziale między 735 do 755 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita to 2,2 tony. A czy dla osób, które chcą przewozić tylko towary również coś przygotowano?
Owszem, wersja Citan Furgon powinna spełnić wszystkie, niewygórowane wymagania. Auto w tej wersji dostępne jest w trzech różnych wariantach: do wyboru są trzy różne długości pojazdu od 3937 mm w wersji kompaktowej, poprzez wersję długą 4321 mm aż po model mierzący 4705 mm w wersji ekstra długiej. Każda z wersji ma inny rozstaw osi oraz trzy różne długości powierzchni ładunkowej do 2137 mm i wysokość powierzchni ładunkowej 1258 mm. Ładowność tego wariantu waha się od 490 do 810 kilogramów.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, przednionapędowy Mercedes-Benz Citan na starcie dostępny będzie z trzema turbodoładowanymi jednostkami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy od 75 do 110 KM. Do wyboru będzie również turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 114 KM. Wszystkie silniki będą łączone z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi. Ponadto w silniku benzynowym w standardzie dostaniemy pakiet BlueEFFICIENCY zawierający system Start/Stop z funkcją oszczędzania akumulatora, opony o niskim oporze toczenia. Pakiet ten będzie opcjonalny w modelach z silnikiem Diesla.