Nowy Lexus LS – znamy ceny
Wczoraj w warszawskim salonie Lexus Żerań miała miejsce uroczysta prezentacja Lexusa LS na polskim rynku. Można już składać zamówienia na piątą generację flagowego modelu japońskiej marki. Ceny zaczynają się od 490 tys. zł.
Nowa generacja limuzyny Lexusa jest dłuższa i szersza od swojego poprzednika, a przy tym o 15 mm niższa, co nadało nadwoziu bardziej dynamiczych kształtów.
Jednak największa zmiana dotyczy układu napędowego Lexusa LS. Dotychczasowy wolnossący silnik V8 został zastąpiony mniejszą jednostką o sześciu cylindrach wspomaganą podwójnym turbodoładowaniem, która została skonstruowana w oparciu o technologie pochodzące ze sportowych bolidów. Nowe serce LS-a generuje moc 421 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm - są to wyniki lepsze niż w przypadku pięciolitrowego silnika V8, jaki pracował w poprzedniej generacji modelu. Jednocześnie, jak zapewnia Lexus, auto ma uzyskiwać niższe spalanie.
Do przeniesieniu napędu użyto 10-biegowej przekładni automatycznej, która wcześniej znalazła się w sportowym coupe LC. Tym samym Lexus LS będzie pierwszą limuzyną ze skrzynią o tylu przełożeniach. Według jej konstruktorów zapewnia ona zmianę przełożeń porównywalną do skrzyń dwusprzęgłowych. Tak wyposażony Lexus LS do pierwszej setki będzie w stanie rozpędzić się w 4,5 s.
Ponieważ nowy LS jest niższy od poprzednika, w wersji z pneumatycznym zawieszeniem auto podnosi się nieznacznie po odblokowaniu drzwi, a boczki fotela kierowcy odchylają się, co ma ułatwić wsiadanie do wnętrza.
Na polskim rynku Lexus LS kosztować będzie 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym oraz 510 tys. zł z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe mają stały napęd na cztery koła. Topowa odmiana Omotenashi zaczyna się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500.
Na długiej liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. selektor trybu jazdy (eco, custom, sport s, sport s+), podgrzewane i wentylowane fotele, aktywny tempomat oraz czterostrefową automatyczną
klimatyzację oraz 24-drożny system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD. Przednie fotele mają możliwość nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji. Tylna kanapa ma z kolei opcję wyposażenia jej w funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek. Warto dodać, że z tyłu przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. Ponadto oparcie tylnego siedzenia za miejscem przedniego pasażera można odchylać o 48 stopni i podnosić je o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.
Ze bezpieczeństwo czynne w nowym Lexusie LS odpowiada zmodernizowany Lexus Safety System+. W jego skład wchodzą m.in. inteligentna funkcja zapobiegania potrąceniu pieszych – po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeśli to konieczne, stara się go ominąć, nie opuszczając pasa ruchu.