Nowy Lexus IS - już wkrótce trafi do sprzedaży
Po premierze nowego Lexusa IS pojawiło się wiele głosów, że producent nieco przesadził ze stylistyką. O gustach się jednak nie dyskutuje i trzeba sprawiedliwie przyznać, że Lexus wykazał się odwagą przy nowym modelu IS. Sprawdźmy więc, jak kształtują się ceny oraz przypomnijmy, co oferuje nowy model.
Na kilkanaście dni przed oficjalną premierą europejską na Salonie Samochodowym w Genewie producent opublikował cennik nowego modelu Lexus IS na rynku w Wielkiej Brytanii. Już dziś można składać pierwsze zamówienia, a cennik startuje od kwoty 26 495 funtów za model IS 250. Za kwotę 29 495 funtów dostaniemy wariant IS 300h.
„Postanowiliśmy podejść do nowego Lexusa IS z zupełnie innej strony.” – powiedział szef inżynierów Junichi Furuyama. „Zamiast opracowywać każdy element z osobna w nadziei, że całokształt spodoba się klientom, postanowiliśmy stworzyć model od podstaw z uwzględnieniem ich pragnień, co do radości z jazdy. Mając to w głowie zaczęliśmy tworzyć auto, które spełni te wymagania.” - powiedział Furuyama, a następnie dodał: „Każdy aspekt nowego Lexusa IS został zaprojektowany pod kątem osiągów, jakości prowadzenia, dobrej reakcji na komendy kierowcy etc.”
Jeśli faktycznie jakość prowadzenia będzie szła w parze z agresywnym wyglądem, możemy mieć do czynienia z poważną konkurencją dla niemieckich aut. Również we wnętrzu IS można poczuć się jak w wyścigowym modelu - z dużym powodzeniem możemy doszukiwać się podobieństw do modelu LFA. Nowy Lexus IS jest teraz dużo bardziej dynamiczny i nawiązuje do wyższego segmentu. Imponuje przede wszystkim odizolowana pozycja kierowcy, który jest niemal otulany przez auto.
Konsola środkowa jest wysoka i dość wcześnie wznosi się ku desce rozdzielczej. Warto również zwrócić uwagę na pewną nowość. Lexus w modelu IS zastosował po raz pierwszy przełączniki elektrostatyczne, dzięki którym ustawianie na przykład klimatyzacji odbywa się dosłownie i w przenośni "za dotknięciem guzika". Pozycja kierowcy jest nieco niżej, zaś regulacja kierownicy ma teraz o wiele większy zakres.
Nowy Lexus IS jest nieco dłuższy i szerszy od poprzednika, dzięki czemu na tylnych fotelach jest więcej miejsca. Producent twierdzi, że zwiększyła się również przestrzeń bagażowa w porównaniu do poprzedniego modelu. Wiele kontrowersji wywołała wersja F Sport Lexusa IS, charakteryzująca się wieloma ciekawymi dodatkami wizualnymi.
Z przodu wylądował nowy, rozciągający się na całą "twarz" grill. Zmieniono również design zderzaków, zamontowano większe felgi aluminiowe, sportowe fotele we wnętrzu oraz kilka ciekawych dodatków. W każdej wersji modelu pojawi się także nowy system Drive Mode Select, który umożliwia wybranie jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal oraz Sport.
Za Wielką Wodą pojawią się modele z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 204 KM w modelu IS250 oraz 3,5-litrowym V6 w wariancie IS350. Napęd będzie przekazywany na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. W ofercie jest również model z napędem hybrydowym bazującym na 2,5-litrowym czterocylindrowym silniku pracującym w cyklu Atkinsona. Jak widać oferta europejska jest praktycznie taka sama.