Nowy Land Rover Range Rover - mamy niespodziankę
Bez większych zapowiedzi, plotkowania, ujawniania zaciemnionych i dziwnych zdjęć - obecnie mało który producent decyduje się na taką niespodziewaną prezentację. Na szczęście są jeszcze poważne firmy, którym nie marzy się wielka feta. Oto nowy Land Rover Range Rover. Sprawdźmy co oferuje.
Zaledwie wczoraj Land Rover zaprezentował fotki nowego, większego, lżejszego SUV-a o dość ciekawym, statecznym choć odrobinę nowoczesnym wyglądzie. Oto nowy Land Rover Range Rover, który trafi na rynek już jesienią tego roku. Jeśli ktoś spojrzy przez okno z pewnością stwierdzi: "Na co oni jeszcze czekają, przecież mamy już jesień..."
Zazwyczaj wszyscy spodziewali się delikatnych poprawek na poziomie faceliftingu, jednak producent zdecydował się na dość odważny krok. Tradycyjna linia poprzednika została odrobinę unowocześniona, dzięki czemu w wielu miejscach można zauważyć nawiązania do młodszego i bardziej wylansowanego brata - Evoque.
Zacznijmy jednak od początku i sprawdźmy, co się zmieniło. Po pierwsze producent zastosował zupełnie nowe nadwozie z aluminium w strukturze monokoku. Takie rozwiązanie pozwoliło obniżyć wagę nadwozia aż o 39 procent w porównaniu do zwykłego, stalowego nadwozia poprzednika. Na deser dostajemy zupełnie nowe aluminiowe zawieszenie z przodu i z tyłu.
W zależności od specyfikacji, nowy Land Rover Range Rover jest aż o 420 kilogramów lżejszy od poprzednika. To naprawdę spory postęp. "To nowe nadwozie i elementy podwozia zapewniają znacznie lepsze osiągi oraz zwrotność, w połączeniu z ulepszeniem jednostek napędowych pod kątem oszczędności paliwa i emisji CO2." - czytamy w informacji Land Rovera.
Oprócz tego Land Rover Range Rover otrzymał przeprojektowane pneumatyczne zawieszenie, dzięki czemu prowadzenie na zakrętach jest jeszcze bardziej pewne, zaś przechyły nadwozia są zminimalizowane. Ponadto auto zadebiutuje z nowym systemem rozpoznawania warunków drogowych - system sam rozpozna panujące warunki i dobierze najlepszy tryb jazdy.
„Produkowany od ponad 40 lat Range Rover był pierwszym na świecie luksusowym samochodem z napędem 4x4 o pełnych możliwościach terenowych. Nowy Range Rover został opracowany od podstaw, a jego konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, aby udoskonalić tą ikonę motoryzacji, a jednocześnie zachować jej DNA.” – powiedział John Edwards, Land Rover Global Brand Director.
W ofercie silnikowej na europejskim rynku pojawią się trzy jednostki napędowe - poprawiona, doładowana jednostka V8, oraz dwa silniki Diesla: 3,0-litrowa TDV6 oraz 4,4-litrowa TDV8. Wszystkie jednostki zostaną połączone z 8-biegową przekładnią automatyczną. Land Rover Range Rover zadebiutuje już na Salonie Samochodowym w Paryżu pod koniec września.
Źródło: Carscoop & Informacja prasowa Land Rover